تظاهرات مردم الحسکه و قامشلی با هدف اخراج اشغالگران آمریکایی

تظاهرات مردم الحسکه و قامشلی با هدف اخراج اشغالگران آمریکایی
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 12:17

اهالی الحسکه و قامشلی در اعتراض به تجاوز آمریکایی‌ها ضد مواضع ارتش سوریه در شرق قامشلی٬ با برگزاری تظاهراتی خواستار اخراج اشغالگران از کشورشان شدند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) اهالی استان الحسکه در اعتراض به تجاوزات آمریکا ضد موضع ارتش سوریه در منطقه تل ذهب در حومه قامشلی٬ مقابل کاخ دادگستری الحسکه دست به تظاهرات زدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تجاوز آمریکا ضد ارتش عربی سوریه در منطقه مذکور را محکوم کرده و خواستار مقابله با اشغالگری‌های آمریکا و حمایت از ارتش و فعال سازی نقش مقاومت مردمی برای اخراج اشغالگرانی شدند که حاکمیت سوریه را نقض و ثروت های آن را غارت می‌کنند.

آنها همچنین با سردادن شعارهایی خواستار خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه از اراضی سوریه شده و با آتش زدن پرچم آمریکا٬ اعتراض خود را به حضور غیرقانونی ایالات متحده در کشورشان نشان دادند.

تظاهرکنندگان سوری اعلام کردند که نباید در برابر تجاوزات نیروهای اشغالگر آمریکایی ساکت بمانیم و باید از مقاومت مردمی که نمادهای آن در همه استان‌های شرقی است حمایت کنیم.

شهروندان سوری در ادامه تأکید کردند که تجاوز به موضع ارتش سوریه تجاوز به همه مردم سوریه بوده و یک جنایت است.

شورای قبایل و عشایر استان الحسکه نیز در جریان این تظاهرات ، تأکید کردند که تجاوز آمریکا به ارتش٬ نقض آشکار حاکمیت سوریه و تجاوز به همه ملت سوریه بود و ما به اشغالگران آمریکایی می‌گوییم که ادامه حضور شما در زمین سوریه خیلی طولانی نخواهد بود و کشورمان را از وجود شما و تروریست‌هایتان پاک می‌کنیم.

این تظاهرات درحالی برگزار می‌شود که دو روز قبل در جریان حمله بالگردهای آمریکایی به مرکز ایست بازرسی ارتش سوریه در روستای «تل الذهب» یک سرباز سوری کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها