کودتاچیان مالی، وعده برگزاری انتخابات دادند

کودتاچیان مالی، وعده برگزاری انتخابات دادند
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 13:09

سران کودتای نظامی در مالی بعد از اعلام استعفای رئیس‌جمهور بازداشت شده این کشور از مقامش، در نطقی تلویزیونی به مردم وعده برگزاری انتخابات دادند.

العالم - آفریقا

بعد از استعفای «ابراهیم بوبکر کیتا» از ریاست‌جمهوری مالی که چند ساعت پس از بازداشت شدن او توسط کودتاچیان انجام شد، سران این کودتا وعده برگزاری انتخابات را مطرح کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبران کودتای نظامی در مالی بعد از بازداشت رئیس‌جمهور این کشور و اجبار او به استعفا، امروز چهارشنبه اعلام کردند که آنها یک دوره گذار سیاسی ایجاد و طی یک «مدت معقول» یک انتخابات معتبر برگزار خواهند کرد.

«اسماعیل واگو» نائب رئیس ستاد فرماندهی نیروی هوایی مالی (از سران کودتا در مالی) ضمن اعلام این خبر در یک نطق تلویزیونی افزود: «کمیته ملی نجات مردم (CNSP) تصمیم گرفت که در پیشگاه مردم و تاریخ مسئولیت بپذیرد».

اولین اظهارنظر سران کودتاچی در مالی ساعاتی بعد از اعلام استعفای «ابراهیم بوبکر کیتا» از ریاست جمهوری این کشور انجام شد.

کیتا بامداد امروز چهارشنبه با حضور مقابل دوربین تلویزیون رسمی مالی و طی نطق زنده اعلام کرد که از سمت ریاست‌جمهوری استعفا می‌دهد.

وی که چند ساعت بعد از بازداشت شدن توسط نظامیان کودتاچی صحبت می‌کرد، ضمن اعلام انحلال پارلمان، گفت: «نمی‌خواهم خونی ریخته شود تا من در قدرت بمانم».

عصر سه‌شنبه بود که منابع خبری از حضور پر تعداد نظامیان ارتش مالی در پایتخت این کشور و تیراندازی خبر دادند و سپس رسانه‌ها گزارش دادند که این کشور آفریقایی کودتا شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها