ورود تجهیزات جدید سعودی به «المهره» یمن علیرغم اعتراض‌های مردمی

ورود تجهیزات جدید سعودی به «المهره» یمن علیرغم اعتراض‌های مردمی
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 15:45

منابع محلی یمنی از ورود تجهیزات نظامی سعودی به فرودگاه «الغیظه» در استان «المهره» خبر دادند.

العالم - یمن

منابع محلی یمن اعلام کردند، امروز (چهارشنبه) تجهیزات نظامی سعودی جدید به استان «المهره» در شرق یمن وارد شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «الخبر الیمنی»، این تجهیزات وارد فرودگاه «الغیضه» شده، فرودگاهی که ریاض آن را به پایگاهی نظامی برای نیروهایش تبدیل کرده است.

علیرغم آنکه اهالی استان المهره بارها و بارها به حضور نظامی سعودی و امارات در این استان اعتراض کرده‌اند و خواستار خروج نیروهای آنها شده‌اند اما این اعتراض‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است.

چندی پیش، کمیته تحصن مسالمت آمیز استان المهره در شرق یمن از اقدام ریاض در بیرون کردن نیروهای دولت مستعفی منصور هادی از یک بندر خبر داد و گفت عربستان با اشغال بی دلیل المهره فعالیت اقتصادی در شرق یمن را فلج کرده است.

از سوی دیگر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر جهانی در گزارشی از وضعیت استان المَهره در شرق یمن، ائتلاف سعودی و عناصر دولت مستعفی منصورهادی را به نقض گسترده حقوق بشر در این استان متهم کرد.

در این گزارش آمده بود، نیروهای ارتش سعودی و مزدوران یمنی تابع آن‌ها از ژوئن سال ۲۰۱۹ دست به «اقدامات خطرناکی» در استان المهره در شرق یمن زده‌اند. این اقدامات شامل بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه و ربایش می‌شود و نیروهای سعودی بازداشت شدگان را با خود به داخل خاک عربستان منتقل می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها