ویژگی‌های موشک «شهید حاج قاسم» و « شهید ابومهدی» + فیلم

ویژگی‌های موشک «شهید حاج قاسم» و « شهید ابومهدی» + فیلم
پنج‌شنبه 30 مرداد 1399 - 11:54

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ویژگی‌های موشک «شهید حاج قاسم» و « شهید ابومهدی» را تشریح کرد.

العالم - ایران / سیاسی

سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (پنجشنبه) در آیین رونمایی از دستاوردهای جدید وزارت دفاع به مناسبت روز صنعت دفاعی که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه موشک‌های زمین به زمین به مرزهای دانش رسیده‌ایم و در موشک‌های کروز بر تمام تحریم های دشمنان غلبه کرده ایم.

وی با اشاره به طراحی و ساخت موشک‌های شهید حاج قاسم و شهید ابومهدی و مهندس، گفت: این محصولات با کمترین هزینه یعنی یک دهم قیمت جهانی تولید شده اند؛ زمان رسیدن به این محصول کمترین میزان در جهان است.

سردار تقی‌زاده گفت: موشک بالستیک شهید حاج قاسم موشکی مایل پرتاب و تاکتیکی با برد ۱۴۰۰ کیلومتر است و مبتنی بر فناوری های کنترل پروازی و دینامیک پرواز است.

جانشین وزیر دفاع در باره موشک کروز دریایی شهید ابومهدی عنوان کرد: ویژگی اصلی موشک های کروز ارتفاع پرواز کم آنها و دور زدن پدافند دشمن است. برد این موشک +1000 کیلومتر است که سناریوی عملیاتی نیروهای مسلح را تکمیل خواهد کرد. این موشک قابلیت شلیک از عمق را دارد که در آینده نیروهای دریایی عزیز کشورمان به این موشک مجهز خواهند شد.

وی عنوان کرد: این موشک قابلیت این را دارد از چند جهت مختلف به سوی هدف پرواز کند.

پربیننده ترین خبرها