شکست امارات و عربستان در برابر هشتگ "فلسطین آرمان من است"

شکست امارات و عربستان در برابر هشتگ
جمعه 31 مرداد 1399 - 12:44

هشتگ "فلسطین، آرمان من است"، به رغم مقابله عربستان و امارات آنهم پس از رسوایی امارات در سازش با رژیم صهیونیستی، در همه کشورهای عربی به جز عربستان و امارات، ترند شد.

العالم - داغ های مجازی

آنها تلاش کردند در مقابل هشتگ "فلسطین، آرمان من است"، هشتگ "فلسطین، آرمان من نیست" را ترند کنند. اما توفیقی به دست نیاوردند و کاربران توییتر نشان دادند که فلسطین، آرمان همه مسلمانان و عربها است و در قلب آنها باقی می ماند. آنها سازش امارات با رژیم صهیونیستی را خیانتی بزرگ به قدس و اسلام و نقض حقوق ملت فلسطین می دانند.

یکی از این کاربران با عنوان "أحمد بن راشد بن سعيّد" نوشت: "فلسطین آرمان من است" و کسی که می گوید "فلسطین آرمان من نیست" از ما نیست.

"Madleen" گفت: آزادسازی فلسطین از چنگال اشغالگران دغدغه و آرمان اصلی آزادگان عرب و مسلمان است و کسی که از این وظیفه شانه خالی کند عرب و مسلمان نیست. پدرم و پدربزرگم این را به من یاد داده اند و من هم آن را به فرزندانم یاد می دهم.

"Maitham Ali" عکسی را از کودکی که در مقابل یک نظامی صهیونیست ایستاده بود و او را با دست به عقب هول می داد منتشر کرد و نوشت: دست تو شریف تر از تاج همه عرب های خیانتکار است.. حکم تنها حکم فلسطین است..

کاربران همچنین مراتب خشم خود از "ترکی الحمد"، نویسنده سعودی که گفته بود .. فلسطین آرمان من نیست اعلام کردند.

"امل العسيري" خطاب به این نویسنده سعودی نوشت: فلسطین آرمان مردان است.. تو باید به دنبال آرمان مناسب خودت باشی.

"Ziad Ahmad Karawi" هم نوشت: حق با شماست. به شما خواندن و نوشتن یاد داده اند اما شرف را نه...

"ahmed Jamal" هم خطاب به این نویسنده نوشت: کسی را می گوید فلسطین آرمان من نیست سرزنش نکنید، این آرمان سنگین تر از آن است، که ترسوها به دوش کشند.

کاربران عرب به این ترتیب مخالفت خود را با عادیسازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اعلام و بر ادامه مقاومت تا پیروزی و آزادسازی فلسطین تأکید کردند.

"محمد عبد الكريم المغربي" با انتشار عکسی از یک رزمنده فلسطینی در حال گل دادن به یک کودک نوشت: به من قول بده که این گل را روی قبرم بکاری و من به تو قول می دهم که ترس را در قلب بنی صهیون بکارم.

یک خبرنگار به نام "غادة عويس" هم نوشت: فلسطین مردان خود را دارد و آنها صاحب این آرمان هستند. بگذارید خائنان سازش کنند زیرا سرنوشت اشغالگران، نابودی و سرنوشت سازشکاران، حقارت است.

"#ضياءالدين_بامخرمة"، سفیر جیبوتی در عربستان هم تأکید کرد که فلسطین آرمان من و آرمان هر انسان آزاده ای است که در مقابل ظلم و تجاوز ایستاده است و آزادی و صلح عادلانه و صادقانه و امنیت برای حقوق بشر را هدف نهایی خود می داند.

کاربران همچنین به همین ترتیب تغییر مواضع وزیر خارجه امارات در قبال صهیونیست ها و ترویج سازش و توصیف آن به عنوان یک پیروزی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

کاربری با عنوان "نحن الكاذبون" هم با انتشار اظهارات ضد و نقیض انور قرقاش نوشت: موضع وزیر خارجه امارات درقبال رژیم اسرائیل چه و چه شد! دو توییت که همدیگر را نقض می کنند.

کاربران همچنین به اظهارات مبلغ اماراتی وسیم یوسف که حرف خود را در خصوص جرم بودن سازش پس گرفته است، واکنش نشان دادند.

کاربری به نام "أنور باشا" گفت: قبلا غرب از شرق شناسانی که درباره اسلام تحقیق می کردند و سعی می کردند مردم را نسبت به اسلام و تمدن اسلامی بدبین کنند، کمک می گرفت اما امروز از شرقی های غربزده برای این کار استفاده می کند. آنها انسان های پست و بی وجدانی هستند که از دین و ملت و تاریخ خود رویگردان هستند. آرامشمان را به هم می زنند و هر روز فتنه جدیدی درست می کنند.

پربیننده ترین خبرها