ظریف: یک بار دیگر دولت ترامپ در صحنه جهانی منزوی و رسوا خواهد شد

ظریف: یک بار دیگر دولت ترامپ در صحنه جهانی منزوی و رسوا خواهد شد
جمعه 31 مرداد 1399 - 12:05

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مخالفت‌های صورت گرفته در پی فعال کردن سازوکار ماشه از سوی آمریکا، عنوان کرد: یک بار دیگر دولت ترامپ منزوی و رسوا در صحنه جهانی خواهد شد.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) و در پی نامه آمریکا به شورای امنیت برای فعال کردن مکانیسم ماشه در صفحه اینستاگرامش نوشت: «سلام دوستان، دیشب پامپئو به خیال خودش سازوکار بازگرداندن قطعنامه‌های لغو شده شورای امنیت را فعال کرد ولی همزمان، ایران به همراه روسیه، چین، اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس در نامه‌های جداگانه‌ای اقدام دولت ترامپ را غیرقانونی، بدون اثر و کان لم یکن معرفی کردند. احتمالا امروز هم برخی دیگر از اعضای شورای امنیت موضع مشابهی را اتخاذ خواهند کرد و یک بار دیگر دولت ترامپ منزوی و رسوا در صحنه جهانی خواهد شد. تاریخ شورای امنیت چنین وضعیتی را به یاد ندارد.»

وی افزود: «برخی دلایلی که باعث شده چنین اجماع جهانی علیه دولت ترامپ ایجاد بشود را در متن ۵ صفحه‌ای ضمیمه خلاصه کرده‌ایم.»

همچنین ظریف روز گذشته (پنجشنبه) نیز نامه‌ای به رئیس شورای امنیت ارسال کرد که توسط مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تحویل رئیس اندونزیایی شورای امنیت شد.

وزیر امور خارجه در نامه به ٰرئیس شورای امنیت تصریح کرد که آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد و گفت: مردم ایران از شورا انتظار دارند حقوق آن‌ها را تضمین کرده و آمریکا را به خاطر آسیب‌هایی که به این ملت وارد کرده، پاسخگو کند.

پربیننده ترین خبرها