احتمال افزایش محدودیت‌های مرتبط با کرونا در کره جنوبی

احتمال افزایش محدودیت‌های مرتبط با کرونا در کره جنوبی
شنبه 1 شهريور 1399 - 10:09

کره جنوبی با معضل افزایش کم‌سابقه موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مواجه شده است.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، کره جنوبی از ابتلای ۳۳۲ نفر به بیماری کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت اخیر خبر می‌دهد. این کشور در ۹ روز گذشته با افزایش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس کرونا مواجه شده است.

به همین دلیل مقامات کره جنوبی قصد دارند محدودیت‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای را برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ اعمال کنند. کره جنوبی تا پیش از موج دوم ابتلا به کووید-۱۹ یکی از موفقترین کشورها در مهار ویروس کرونا محسوب می‌شد. اما مقامات سئول نگرانند موج اخیر ابتلا، تمامی آمارهای پیشین آن‌ها را نابود کند.

تا کنون ۱۷ هزار و ۲ نفر در کره جنوبی به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و ۳۰۹ نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بیشتر موارد جدید ابتلا در منطقه پرازدحام سئول پایتخت گزارش شده است. کافی‌شاپ‌ها، کافه‌ها و ورزشگاه‌های سئول بار دیگر تعطیل شده اند. به گفته نخست وزیر کره جنوبی، افزایش این محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کاملاً محتمل است.

همچنین اگر تا روز دوشنبه شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در کره شمالی کاهش نیابد، این کشور اقدامات مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی را به «سطح ۳» افزایش خواهد داد. در این سطح، تجمعات بیش از ۱۰ نفر ممنوع خواهد بود، مدارس تعطیل خواهد شد، مسابقات ورزشی معلق خواهد شد و بیشتر کارمندان نیز به شکل «دورکار» به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها