درخواست ترکیه از اینترپل برای دستگیری 'محمد دحلان'

درخواست ترکیه از اینترپل برای دستگیری 'محمد دحلان'
شنبه 1 شهريور 1399 - 12:45

ترکیه از پلیس بین‌المللی خواست که یک عضو اخراجی جنبش فلسطینی «فتح» را که هم‌اکنون به عنوان مشاور حکام اماراتی فعالیت دارد، دستگیر کند.

العالم - ترکیه

منابع خبری گزارش دادند که ترکیه از پلیس بین‌‌المللی (اینترپل) خواسته است که «محمد دحلان» عضو اخراجی جنبش فتح را دستگیر کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» دادستانی آنکارا درخواستی به اینترپل ارسال کرده و خواستار صدور حکم اخطار قرمز علیه محمد دحلان شده است.

طبق گزارش آناتولی، اظهارات یک «شاهد محرمانه» نشان می‌دهد که دحلان، «سیمر سمیح شعبان» و «یوسف حسن» را که ترکیه آنها را پیشتر به اتهام جاسوسی برای امارات بازداشت کرده بود، مأمور کرده است تا به جمع‌آوری اطلاعات در خصوص برخی سازمان‌های مدنی ترکیه‌ای و همچنین برخی افراد فلسطینی تأثیرگذار مقیم در ترکیه بپردازند.

یکی از شاهدان پرونده ملقب به «بویراز» گفت که سمیح شعبان به دستور دحلان تلاش کرده است اطلاعاتی در خصوص فلسطینیان و مصریان مقیم در ترکیه به دست آورد.

در این گزارش اشاره شده است که یوسف حسن در زندان خودکشی کرده است.

وزارت کشور ترکیه،‌ ماه دسامبر سال ۲۰۱۹، محمد دحلان را در لیست قرمز افراد تحت تعقیب قرار داده بود. وزارت کشور ترکیه اعلام کرده بود که هر که اطلاعاتی در خصوص محمد دحلان ارائه کند بطوریکه این اطلاعات منجر به دستگیری وی شود، به او ده میلیون لیره ترکیه پاداش خواهد داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها