سوریه خواستار مداخله سازمان ملل درباره اقدام ترکیه در قطع آب شرب الحسکه شد

سوریه خواستار مداخله سازمان ملل درباره اقدام ترکیه در قطع آب شرب الحسکه شد
شنبه 1 شهريور 1399 - 13:33

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اقدام ترکیه در قطع آب شرب «حسکه» و اطراف آن را جنایت جنگی خواند و در تماس با دبیرکل سازمان ملل خواستار مداخله فوری وی شد.

العالم - سوریه

«بشار الجعفری» فرستاده و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان درباره قطع آب شرب «حسکه» (در شمال شرقی سوریه) به دست ترکیه رایزنی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، الجعفری خواستار مداخله فوری سازمان ملل برای توقف اقدام ترکیه در قطع آب شرب حدود یک میلیون سوری در حسکه و اطراف آن شد.

نماینده سوریه ضمن اینکه گوترش را در جریان وضعیت فاجعه‌بار حسکه و اطراف آن قرار داد، تأکید کرد: رفتار خصمانه ترکیه در قطع آب شرب حسکه، جنایت جنگی و ضد بشری است.

بشار الجعفری در ادامه گفت، «نیروهای اشغالگر ترکیه» از آب به عنوان یک سلاح علیه غیرنظامیان سوریه استفاده می‌کنند، بیش از پانزده بار و هر بار به مدت چند روز آب شهر حسکه و اطراف آن را قطع کرده‌اند و همه اینها برای تنبیه اهالی این شهر به دلیل مخالفت با اشغالگری ترکیه و حمایت از دولت سوریه صورت می‌گیرد.

گوترش هم اعلام کرد، در جریان وضعیت حسکه قرار دارد و تیم سازمان ملل در سوریه و فرستاده خود «گیر پدرسون» را مأمور اقدامات لازم برای حل این مسأله کرده است.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که این مشکل باید فورا حل شود و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها