ترامپ: برخی مایل نیستند واکسن کرونا به انتخابات برسد

ترامپ: برخی مایل نیستند واکسن کرونا به انتخابات برسد
يکشنبه 2 شهريور 1399 - 10:22

رئیس‌جمهور آمریکا که انتخاب مجدد خود را به شدت در خطر می‌بیند، مخالفانش را به تلاش برای تأخیر در تولید واکسن کرونا متهم کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری مدعی شد برخی از مخالفانش به عمد به دنبال تأخیر در روند مهار کرونا هستند و قصد دارند از تولید واکسن کرونا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر (13 آبان) جلوگیری کنند.

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «دولت پنهان یا اشخاص دیگری در سازمان غذا و داروی آمریکا کار شرکت‌های داروسازی برای آزمایش واکسن‌ها و روش‌های درمانی بر روی افراد را بسیار دشوار کرده‌اند. مشخص است که آنها امیدوارند پاسخ (مهار کرونا) را تا روز سوم نوامبر به تأخیر اندازند. باید بر سرعت و نجات دادن جان مردم تمرکز شود.»

تا کنون بیش از 5.8 میلیون نفر در آمریکا به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 180 هزار نفر جان باخته‌اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 و هم از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری، با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست جهان قرار دارد. این وضع، انتقادات بسیاری را علیه دونالد ترامپ و دولت وی به همراه داشته است.

پربیننده ترین خبرها