ادعای یک موسسه تحقیقاتی درباره جاسوسی دیپلماتهای ترکیه در یونان

ادعای یک موسسه تحقیقاتی درباره جاسوسی دیپلماتهای ترکیه در یونان
يکشنبه 2 شهريور 1399 - 20:47

یک موسسه تحقیقاتی مستقر در استکهلم از فعالیت دیپلمات‌ها و ماموران مخفی ترکیه در یونان و رصد مخالفان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

العالم - ترکیه

«عبدالله بوزکورت» مدیر موسسه تحقیقاتی « نوردیک» مستقر در استکهلم با استناد به اسناد طبقه بندی شده مدعی شده که ترکیه از طریق دستگاه اطلاعاتی،سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود فعالیت‌های غیرقانونی در یونان انجام می‌دهد.

به نوشته وبگاه «احوال» مدیر این موسسه روز شنبه به وبگاه «نوردیک مانیتور» گفت: «این اسناد نشانگر ردیابی تردد پناهجویان ترکیه در یونان و استفاده از دیپلمات‌ها و ماموران کنسولگری ترکیه به عنوان مأمورین مخفی است.»

مدیر این موسسه مدعی شده که دولت ترکیه و دستگاه اطلاعاتی این کشور در مارس 2019 ، 568 شهروند ترکیه را در یونان به عنوان اعضای جنبش گولن شناسایی و مقصد نهایی آنها در قاره اروپا و آمریکا را پیدا کرد. در این گزارش همچنین اشاره شده که سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه که عملیات خود را در یونان شدت بخشیده‌اند.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و همچنین عملیات حفاری نفت‌وگاز توسط آنکارا در شرق دریای مدیترانه، به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها