روسیه و ترکیه قرارداد فروش هنگ دوم سامانه موشکی اس-۴۰۰ را امضا کردند

روسیه و ترکیه قرارداد فروش هنگ دوم سامانه موشکی اس-۴۰۰ را امضا کردند
يکشنبه 2 شهريور 1399 - 16:41

روسیه درحالی خبر از قرارداد جدید فروش تسلیحات هنگ دوم سامانه موشکی اس-۴۰۰ را با ترکیه اعلام کرده که سال گذشته پس از مخالفت های جدی آمریکا و کش وقوس های فراوان بین آنکارا و واشنگتن، بالاخره اولین محموله تسلیحات پدافند موشکی اس-۴۰۰ را به ترکیه فروخت.

العالم ـ اروپا

الکساندر میخییف مدیر کل شرکت تسلیحاتی دولتی روس آبارون اکسپورت دست اندر کار صادرات تسلیحات روسیه روز یکشنبه در همایش «ارتش-۲۰۲۰» گفت: روسیه و ترکیه قرارداد برای تحویل هنگ دوم اس-۴۰۰ را امضا کردند.

وی افزود: قرارداد امضا شد و در زمان حاضر ما با شرکا در مورد شرایط مالی اجرای این قرارداد گفت وگو می کنیم.

مدیر کل روس آبارون اکسپورت جزییات بیشتری در مورد امضای قرارداد ازجمله به مبلغ آن و زمان امضای قرارداد اشاره ای نکرد.

ریانووستی پیشتر به نقل از اسماعیل دمیر رئیس دبیرخانه صنایع دفاعی ترکیه از توافق اصولی روسیه و ترکیه برای تحویل هنگ دوم تسلیحات اس-۴۰۰ به ترکیه خبر داده بود.

قرارداد فروش هنگ اول سامانه موشکی اس۴۰۰ به ترکیه سال ۲۰۱۷ میان دو کشور امضا شد و در ماه اوت سال گذشته این تسلیحات به ترکیه تحویل شد.

بر اساس اطلاعات رسانه ها، ترکیه ۴ گردان (یک هنگ) اس ۴۰۰ را به مبلغ حدود ۲.۵ میلیارد دلار از روسیه خریداری کرده بود

به گزارش ایرنا، موضوع خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه به مهمترین محور تنش در روابط ترکیه با آمریکا و در نهایت ناتو تبدیل شده است.

آمریکا بارها ترکیه را از خرید این تسلیحات از روسیه برحذر داشته بود و فشار شدیدی برای جلوگیری از این معامله بر آنکارا وارد کرد و تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ به این کشور را به رغم امضای قرارداد ۱۱ میلیارد دلاری، مشروط به عدم استفاده از تسلیحات اس-۴۰۰ کرده بود.

مجموعه‌های پدافند موشکی اس۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس. ای -۲۱) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیماها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.

پربیننده ترین خبرها