ابتلای وزیر عراقی به کرونا و احتمال لغو سفر الکاظمی به اردن

ابتلای وزیر عراقی به کرونا و احتمال لغو سفر الکاظمی به اردن
دوشنبه 3 شهريور 1399 - 01:21

«فادی الشمری» عضو برجسته جریان حکمت ملی عراق به رهبری «سید عمار حکیم»، یکشنبه شب از احتمال لغو سفر روز سه شنبه «مصطفی الکاظمی» به اردن خبر داد.

العالم - عراق

الشمری در توییتی نوشت: اطلاعات تأیید شده حاکی است که‌ به‌ احتمال فراوان نشست سه جانبه عراق، اردن و مصر که قرار بود سه شنبه هفته جاری در امان برگزار شود، به تعویق خواهد افتاد.

وی افزود دلیل این تعویق کشف ابتلای وزیر ارتباطات عراق و هیات همراه وی به ویروس کرونا هنگام ورود به امان بوده است.

وزیر ارتباطات عراق امروز یکشنبه وارد اردن شد و پس از بررسی های پزشکی مشخص شد وی و گروه همراهش به ویروس کرونا مبتلا هستند.

الشمری ادامه داد که اکنون وی و همراهانش و نیز وزیر ارتباطات اردن، سفیر عراق و کارمندان سفارتخانه این کشور در امان قرنطینه شده اند.

دیوان پادشاهی اردن جمعه گذشته اعلام کرد که "عبدالله دوم" پادشاه این کشور هفته آینده نشست سه‌جانبه‌ای به همراه "مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق و "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر در امان برگزار خواهد کرد.

این نشست سه‌جانبه که برای سومین بار برگزار می‌ شود بر توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان سه کشور و نیز مسائل منطقه‌ای تمرکز خواهد داشت.

نخستین نشست سه‌جانبه در مارس ۲۰۱۹ (فروردین ۹۸) در قاهره و دومین آن نیز سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۹۸) در نیویورک آمریکا برگزار شده بود.

نشست قاهره بر همکای اقتصادی میان سه کشور و توسعه و گسترش مناطق صنعتی مشترک و همکاری در بخش‌های انرژی، تأسیسات زیربنایی و بازسازی متمرکز بود.

اما در نشست نیویورک سه رهبر عرب بر اهمیت دستیابی ملت فلسطین به تمام حقوق مشروع خود و در مقدمه آن تشکیل یک کشور مستقل به مرکزیت قدس شرقی و در چارچوب راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل تأکید کردند.

در همین راستا، الکاظمی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد که اواسط هفته آینده به اردن می‌رود.

وی افزود: این سفر شامل تکمیل گفت‌وگوی سه‌جانبه با مصر و اردن است که در دولت گذشته عراق در قاهره آغاز شده بود.

الکاظمی نشست سه‌جانبه را برای توسعه روابط در زمینه اقتصادی و نیز در خصوص تحولات منطقه مهم دانست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها