شلیک پلیس آمریکا به مرد سیاه‌پوست، اعتراضات در ویسکانسین را شعله‌ور کرد

شلیک پلیس آمریکا به مرد سیاه‌پوست، اعتراضات در ویسکانسین را شعله‌ور کرد
دوشنبه 3 شهريور 1399 - 11:53

در جدیدترین جنایت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان، افسر پلیس ایالت «ویسکانسین» به یک مرد سیاهپوست غیرمسلح چندین بار شلیک کرد و اعتراضات بعدی موجب شد در این منطقه، قوانین منع آمد و شد اعلام شود.

العالم- آمریکا

به دنبال اقدام پلیس آمریکا در تیراندازی به یک فرد سیاهپوست غیرمسلح در ایالت «ویسکانسین»، اعتراضات علیه خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس آمریکا در این ایالت آغاز شد و در نهایت مقامات‌ محلی را وادار به اعمال قوانین منع آمد و شد در شهر «کنوشا» کرد.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، آنطور که رسانه‌های محلی گزارش می‌کنند پلیس ایالت ویسکانسین شب گذشته (یکشنبه) به وقت محلی چندین بار به سمت یک مرد سیاهپوست غیرمسلح تیراندازی کرد.

به دنبال این حادثه، افراد زیادی در محل حاضر شدند و وضعیت جسمانی این مرد سیاهپوست که هم‌اکنون در بیمارستات بستری شده، بسیار وخیم گزارش شده است.

«تونی ایورس» فرماندار ایالت ویسکانسین در یک پیام توییتری، قربانی این حادثه را «جیکوب بلیک» معرفی کرد و نوشت: «ما مخالف استفاده بیش از حد از زور در برخورد با سیاهپوستان ویسکانسین هستیم».

حادثه فوق حدود ساعت ۱۷:۰۰ یکشنبه به وقت محلی در کنوشا زمانی به وقوع پیوست که پلیس برای رسیدگی به یک حادثه داخلی وارد عمل شد.

به دنبال وقوع این حادثه، اداره پلیس کنوشا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس فرد زخمی را به بیمارستان منتقل کرده است اما هیچ توضیح بیشتری درباره تیراندازی افسر پلیس به این مرد سیاهپوست غیرمسلح ارائه نداد.

ویدئویی از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت، مردی را نشان می‌دهد که به سمت خودرویی در حال حرکت است و دو افسر پلیس به سمت وی حرکت می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند.

طبق گزارش‌های مختلف رسانه‌های آمریکا، جمعیتی که در محل حادثه حاضر شده بودند، در اقدامی اعتراضی شروع به روشن کردن آتش‌هایی در محل شدند.

تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، جمعیت زیادی را نشان می‌دهد که در امتداد خیابان محل حادثه راهپیمایی می‌کنند و به سمت نیروهای پلیس کوکتل مولوتوف و پاره‌ سنگ پرتاب می‌کنند که ظاهراً یک افسر پلیس نیز در این حادثه زخمی شد.

حجم اعتراضات به اندازه‌ای بود که اداره پلیس تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح به وقت محلی، قوانین منع آمد و شد اعمال کردند.

از اوایل خرداد ماه و در پی اقدام افسر پلیس سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی از طریق فشردن زانو بر روی گردنش، اعتراضات سراسری به خشونت پلیس آمریکا با اقلیت‌ها و سیاهپوستان از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و کشورهای دیگر گسترش پیدا کرد.

در هفته‌های اخیر نیز، کلیپ‌های ویدئویی در فضای مجازی از خشونت نیروهای پلیس آمریکا علیه شهروندان سیاهپوست در مناطق مختلف آمریکا منتشر شده است که در پی آن اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف آمریکا برگزار شده است.

در جدیدترین مورد از اعتراضات علیه خشونت پلیس، بامداد روز گذشته (شنبه شب به وقت محلی) گروهی از مردم شهر لافایت‌ در ایالت لوئیزیانا در اعتراض به قتل مردی سیاهپوست که روز گذشته در همین منطقه توسط پلیس از پا در آمده بود، تظاهرات کردند.

در جریان این اعتراضات پلیس این ایالت از نارنجک‌های دودزا استفاده و معترضان را تهدید کرد در صورتی که متفرق نشوند دستگیر خواهند شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها