اعلام وضعیت شورش در پورتلند در هشتاد و سومین شب اعتراضات

اعلام وضعیت شورش در پورتلند در هشتاد و سومین شب اعتراضات
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 14:36

شهر پورتلند آمریکا در حالی شاهد هشتاد و سومین شب از اعتراضات مردمی است که اداره پلیس این شهر بعد از حمله برخی معترضان به این اداره اعلام وضعیت شورش کرده است.

العالم - آمریکا

اعتراضات شهر پورتلند آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه شب به وقت محلی) برای هشتاد و سومین شب متوالی ادامه پیدا کرد.

این اعتراضات که در منطقه «مولتنومه»، در جنوب شرقی پورتلند شکل گرفته‌اند، طبق گفته پلیس باز هم به خشونت کشیده شده است.

به گزارش خبر‌گزاری رویترز، اداره پلیس این منطقه در پیامی توئیتری نوشته که معترضان در نزدیکی‌های این اداره پلیس تجمع کرده‌اند و بعد از اینکه برخی از این معترضان دست به تخریب ساختمان آن با پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا زدند، پلیس اعلام وضعیت شورش کرد.

شهر پورتلند حدود ده روز پیش نیز شاهد تظاهراتی گسترده بود. در این اعتراضات نیز بعد از آتش‌سوزی داخل ساختمان انجمن پلیس، مقامات پلیس این شهر وضعیت شورش اعلام کردند.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) پس از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراضات گسترده بود.

در پی شدت گرفتن این اعتراضات در شهر پورتلند، مأموران فدرال با دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا وارد این شهر شدند و به سرکوب بی‌رحمانه معترضان پرداختند.

در نهایت انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت دستور دهد مأموران فدرال خیابان‌ها را ترک کنند اما ترامپ تهدید کرد در صورتی که مقامات محلی نتوانند به این اعتراضات خاتمه دهند، بار دیگر مأموران فدرال را به خیابان‌های این شهر گسیل خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها