سفیر عراق در ریاض: الکاظمی در آینده نزدیک به عربستان سفر می کند

سفیر عراق در ریاض: الکاظمی در آینده نزدیک به عربستان سفر می کند
دوشنبه 3 شهريور 1399 - 12:35

سفیر عراق در ریاض اعلام کرده که مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور، به زودی به عربستان سفر خواهد کرد.

العالم ـ عراق

قحطان الجنابی سفیر عراق در ریاض به روزنامه «الصباح» گفته که سفارت عراق در ریاض با وزارت امور خارجه عربستان برای تعیین تاریخ قطعی این سفر در حال رایزنی است.

سفیر عراق در ریاض تاکید کرد که سفر الکاظمی به عربستان فصل تازه‌ای از روابط بین دو کشور خواهد گشود و تلاش خواهد شد از این دیدار برای توسعه همکاری‌های ریاض - بغداد استفاده شود.

الجنابی افزود که حجم مبادلات بازرگانی عراق و عربستان در دو سال گذشته به یک میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که تا پیش از ۲۰۱۴ این رقم تنها چند میلیون دلار بود.

وی همچنین از تمایل عراق برای توسعه و راه‌اندازی گذرگاه‌های مرزی جدید با عربستان به منظور صادرات و واردات کالا و جابه‌جایی مسافر خبر داد.

سفیر عراق در ریاض گفت که یادداشت تفاهم میان دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس و وزارت برق عراق در زمینه پیوند برق این کشور از مسیر کویت به کشورهای حوزه خلیج فارس امضا شده است، به زودی فعال خواهد شد.

الجنابی افزود که عراق قصد دارد پس از بازسازی مطابق استانداردهای بین دو کشور، گذرگاه مرزی «عرعر» با عربستان را بازگشایی کند.

مصطفی الکاظمی نخست ‌وزیر عراق قرار بود، سی ام تیر ماه گذشته در راس هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به ریاض سفر کند که مقام‌های سعودی اعلام کردند به علت بیماری «ملک سلمان»، دیدار برنامه‌ریزی شده الکاظمی از ریاض تا زمان ترخیص شاه سعودی از بیمارستان به تعویق افتاده است.

پربیننده ترین خبرها