ائتلاف «سائرون»: معاهدات الکاظمی با آمریکا، سیلی بر صورت اقتصاد عراق است

ائتلاف «سائرون»: معاهدات الکاظمی با آمریکا، سیلی بر صورت اقتصاد عراق است
دوشنبه 3 شهريور 1399 - 13:46

نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق ضمن هشدار نسبت به معاهده هشت میلیارد دلاری این کشور با آمریکا، تأکید کرد که این معاهده، فقط برای واشنگتن سود داشته است.

العالم- عراق

«رعد المکصوصی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق امروز دوشنبه خواستار رمزگشایی معاهده هشت میلیارد دلاری بغداد با واشنگتن شد.

المکصوصی به پایگاه خبری المعلومه گفت که انتظار می‌رفت «[مصطفی] الکاظمی [نخست وزیر عراق] به عنوان یک نخست وزیر با واشنگتن رفتار کند، نه یک دانش‌آموز که بر اساس تمایلات دولت آمریکا، هدایت می‌شود».

وی با بیان این مطلب، افزود، کفه ترازوی امضای معاهدات و قراردادهای چندین میلیارد دلاری، به سود طرف آمریکایی است، ولی برای عراقی‌ها، فقط «هاله رسانه‌ای» داشت و ابعاد، بندها و حجم درآمد اقتصادی آن ذکر نشد.

این نماینده عراقی نسبت به این معامله جدید به رهبری آمریکا هشدار و خبر داد که هدف این معامله، «سیلی زدن به اقتصاد عراق» است.

المکصوصی در پایان خاطر نشان کرد، باید اهمیت توافق عراق با چین را درک کرد و اینکه آیا اجرایی خواهد شد، یا اینکه مانند سایر معاهدات، در گوشه طاقچه، خاک خواهد خورد.

نخست‌وزیر عراق بامداد روز چهارشنبه - ۱۹ آگوست در صدر هیأتی از اعضای دولت وارد واشنگتن شد. وی در این سفر با مقامات ارشد آمریکایی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و با آنها درباره روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه امنیت، اقتصاد، بهداشت و... رایزنی کرد.

خبرگزاری رسمی عراق، روز گذشته، همچنین گزارش داد که الکاظمی تصریح کرده که در دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی طی سه سال آتی، از عراق خارج خواهند شد و آمریکایی‌ها در پی استقرار نیروهای خود در خارج از عراق هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها