فشار موساد برای فروش تسلیحات پیشرفته نظامی به امارات

فشار موساد برای فروش تسلیحات پیشرفته نظامی به امارات
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 10:57

یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که دستگاه جاسوسی این رژیم، سرویس‌های امنیتی را تحت فشار قرار داده تا با فروش تسلیحات نظامی پیشرفته به امارات موافقت کنند.

العالم _ امارات

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» از فشار دستگاه جاسوسی این رژیم بر سرویس‌های امنیتی برای فروش تسلیحات به امارات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، برخلاف اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر مخالفت با معامله فروش تسلیحات آمریکایی به امارات و عدم اطلاع وی از معامله فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ابوظبی، روزنامه یدیعوت آحارانوت فاش کرد که موساد با اطلاع شخص نتانیاهو، طی دو سال اخیر، به سرویس‌های امنیتی فشار آورده است تا به فروش تسلیحات پیشرفته به ابوظبی چراغ سبز نشان دهند؛ اما این اقدامات به علت مخالفت وزارت امنیت نتیجه‌ای در پی نداشته است.

در همین ارتباط، روز دوشنبه هفته گذشته منابع خبری رژیم صهیونیستی از سفر «یوسی کوهن» رئیس موساد به ابوظبی خبر داده بودند.

در گزارش یدیعوت آحارانوت همچنین آمده است که دفتر نخست‌‌وزیری، موساد و همچنین وزارت امنیت که نتانیاهو آن را مدیریت می‌کند، بر سر امضای معامله فروش تسلیحات به امارات با یکدیگر اختلاف دارند.

پیشتر، یدیعوت آحارانوت گزارش داده بود که در توافق میان ابوظبی و تل‌آویو بندی سری برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی به امارات گنجانده شده است؛ اما ساعاتی پس از انتشار این خبر، مقامات صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو تأکید کردند که «برتری هوایی» این رژیم قابل معامله نیست.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز در این خصوص گزارش داده بود که سازمان امنیتی این رژیم با معامله تسلیحاتی آمریکا درباره فروش جنگنده‌های اف-۳۵به امارات عربی متحده و دیگر کشورهای منطقه بشدت مخالف است.

معاریو در ادامه گزارش داده بود که با وجود گزارش‌های منتشر شده درباره معامله احتمالی آمریکا و امارات، سازمان امنیتی هنوز اطلاعی ندارد که آیا آمریکا در مقابل سازش پیشنهادی به امارات داده است یا خیر.

چند روز پس از انتشار این اخبار، روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» و شبکه «روسیا الیوم» گزارش دادند که «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات عربی متحده در گفت‌و‌گو با اندیشکده شورای آتلانتیک در ارتباط با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ گفته است که توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو باید «هرگونه مانع» پیش‌روی آمریکا برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ را از میان بردارد.

روز گذشته، نیز پایگاه صهیونیستی «والا» به نقل از سه دیپلمات آگاه گزارش داد که امارات نشست با مقامات واشنگتن و تل‌آویو را به علت اظهارات نتانیاهو درباره عدم فروش جنگنده‌های اف-۳۵، لغو کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها