تأکید روسیه و اردن بر حل سیاسی اختلافات در منطقه

تأکید روسیه و اردن بر حل سیاسی اختلافات در منطقه
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 11:43

وزیر خارجه اردن در تماس تلفنی با همتای روس، پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع سوریه، لیبی و فلسطین را بررسی کرد.

العالم- اردن

«ایمن الصفدی» در تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود به بررسی پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای پرداخت و دو طرف بر استمرار تلاش برای توسعه همکاری و تقویت روابط دوجانبه تأکید کردند.

الصفدی و لاوروف راهکارهای گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف را بررسی و پیشرفت حاصل شده در روابط دو کشور را ستودند.

دو طرف استمرار هماهنگی جهت حل بحران‌های منطقه‌ای از جمله تلاش برای تحقق صلح عادلانه و دائمی مسئله فلسطین بر اساس راه‌حل دو دولت و قانون بین‌المللی را مورد تأکید قرار دادند.

وزیر خارجه اردن تأکید کرد که مسئله فلسطین یک قضیه محوری است و راه‌حل دو دولت که تضمین‌کننده تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس اشغالی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ است، تنها راه برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر است.

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، الصفدی و لاوروف همچنین ضرورت ایجاد افق سیاسی برای راه‌حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو دولت، قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های موجود از طریق مذاکرات جدی و موثر را مورد تأکید قرار داده و گفتند که حمایت از تلاش‌های مربوط به برگزاری نشست کمیته چهارجانبه به منظور ازسرگیری تلاش‌های مسالمت‌آمیز ضروری است.

دو طرف درباره تحولات سوریه نیز تلاش‌های مربوط به دستیابی به راهکار سیاسی بحران این کشور به منظور حفظ وحدت و تمامیت ارضی آن با هدف احیای امنیت و ثبات سوریه را بررسی کرده و برگزاری نشست‌های کمیته قانون اساسی در ژنو تحت نظارت سازمان ملل را گامی در جهت رسیدن به راه‌حل مطلوب برشمردند.

وزرای خارجه روسیه و اردن همچنین تحولات لیبی را بررسی کرده و گفتند که راه‌حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد.

آن‌ها تشدید تلاش‌ها برای تضمین آتش‌بس و ازسرگیری مذاکرات سیاسی جهت حل بحران لیبی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی را مورد تأکید قرار دادند.

الصفدی و لاوروف همچنین تحولات منطقه خلیج فارس را بررسی کرده و اهمیت تثبیت امنیت و ثبات در این منطقه و حل سیاسی اختلافات بر اساس احترام به قانون بین‌المللی، اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها را مورد تأکید قرار دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها