وزیر صهیونیست: با فروش حتی یک پیچ از اف-35 به امارات مخالفیم

وزیر صهیونیست: با فروش حتی یک پیچ از اف-35 به امارات مخالفیم
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 12:24

یک وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار مخالفت تل‌آویو با فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی به امارات، گفت حتی یک پیچ از این جنگنده‌ها نیز نباید به این کشور فروخته شود.

العالم- فلسطین اشغالی

در ادامه اظهار نظرهای متناقض درباره وجود بندی در توافق عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو مبنی بر فروش جنگنده‌های نسل پنجم «اف-۳۵» به امارات، امروز یک وزیر صهیونیست از تداوم مخالفت تل‌آویو با این موضوع گفت.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، «تساحی هانقبی» وزیر امور شهرک‌ها در کابینه تل‌اویو امروز (سه‌شنبه) در یک مصاحبه رادیویی گفت: «اسرائیل با فروش حتی یک پیچ از اف-۳۵ به امارات مخالفت است. ما این موضوع را برای کنگره آمریکا نیز شفاف‌سازی خواهیم کرد».

هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و نتانیاهو به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: «[توافق] عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات عربی متحده شامل یک بند محرمانه است که راه را برای فروش جنگنده‌های استراتژیک اف-۳۵ و فناوری پیشرفته پهپاد آمریکا به این کشور [حاشیه] خلیج [فارس] هموار می‌کند».

پیش از این گانتز و «گابی اشکنازی» خوزیر ارجه رژیم صهیونیستی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از توافقی برای فروش جنگنده‌های نسل جدید آمریکایی به امارات، تاکید کردند برتری هوایی تل‌آویو باید در منطقه حفظ شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها