کدام استان‌ها امروز و فردا بارانی هستند؟/ خسارات باران بر مزارع برنج در شمال + ویدیو

کدام استان‌ها امروز و فردا بارانی هستند؟/ خسارات باران بر مزارع برنج در شمال + ویدیو
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 16:52

بارش در استان‌های ساحلی خرز امروز (دوشنبه) هم ادامه دارد همچنین در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ارتفاعات البرز مرکزی هم رگبار باران، رعد و برق و وزش شدید باد موقتی پیش‌بینی شده است.

العالم ـ ایران ـ علمی

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و جنوب فارس بارش داریم که به شکل رگبار و رعد و برق و به شکل وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

همچنین همین شرایط جوی را امروز در خراسان جنوبی و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در استان یزد هم انتظار داریم.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های ساحلی خرز بارش‌ها ادامه خواهد داشت و همچنین در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، رعد و برق و وزش شدید باد موقتی پیش‌بینی شده است. از روز چهارشنبه تا روز جمعه نیز دمای هوا در استان‌های نوار شمالی کشور به ویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش پیدا می‌کند.

رفیعی خاطرنشان کرده که بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس طی امروز و فردا مواج بوده و دریای عمان هم در پنج روز آینده از شاهد این وضعیت خواهد بود.

به گفته وی که با میزان گفت وگو کرده، در تهران نیز از نظر شرایط جوی گاهی با افزایش باد روبه‌رو هستیم که در بعداز ظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود. برای تهران امروز با حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و فردا با حداقل دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین خنک‌ترین استان کشور را اردبیل با دمای ۴ درجه سانتگیراد و گرمترین استان را اهواز اعلام کرد که روز گذشته ۴۳ درجه سانتیگراد بود.

خسارات باران به مزارع برنج

شالیزار

بارش شدید باران در هفته های اخیر و سومین ماه تابستان و در فصل برای برداشت برنج ، به شالیزارهای گیلان خسارت شدیدی زده است.

بارش باران منجر به آبگرفتگی مزارع، خسارات ناشی از ساقه های خوابیده برنج و غوطه ور شدن شالی های درو شده در آب شده است.

با توجه به خسارت بارندگی های اخیر به مزارع برنج، به کشاورزان توصیه می شود که حتما قبل از دروی برنج، عکس و فیلم از خسارت شالیزار و ساقه های خوابیده برنج تهیه کنند تا در صورت نیاز به کارشناسان و بیمه ها در شهرستان های مورد خسارات تحویل شود.

پربیننده ترین خبرها