اقدام جنایت‌بار جدید نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری

 اقدام جنایت‌بار جدید نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 11:08

یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی از اقدام جنایت‌بار جدید نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری پرده برداشت.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه «هاآرتص» امروز (چهارشنبه) خبر داد که نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه ایجاد بازدارندگی، حداقل سه دستگاه انفجاری در کنار جاده‌ای نزدیک مناطق مسکونی در یکی از روستاهای فلسطینی‌ها واقع در کرانه باختری کار گذاشته‌اند.

به نوشته این روزنامه، نظامیان گردان ناهال بامداد چهارشنبه هفته قبل وارد روستای «کفر قدوم» در شمال کرانه باختری شده و بمب‌های مسلح و آماده انفجاری را زیر چیزهایی مانند سنگ، جعبه و پارچه مخفی کردند.

بر این اساس، ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار این خبر اما مدعی شد که «این بمب‌ها، فقط نارنجک‌های صوتی بودند که بدون چاشنی انفجاری در منطقه‌ای غیرمسکونی و فقط با هدف بازدارندگی کار گذاشته شده بودند که آنهم بعد از متوجه شدن از احتمال مجروح کردن افراد، جمع‌آوری شدند».

ادعای ارتش اسرائیل اما در حالی است که هاآرتص به نقل از منابع نظامی نوشت که نه تنها این دستگاه‌های انفجاری جمع‌آوری نشده بودند بلکه عصر پنجشنبه منجر به جراحت یک فلسطینی از ناحیه دست و صورت شدند.

این روزنامه در ادامه افزود که یک خانواده فلسطینی در فاصله ۱۰۰ متری از بمب قبلی، یک جعبه نارنجی رنگ شبیه جعبه‌های مهمات نظامی پیدا کردند. آنها بعد از عکاسی از آن، به سمت جعبه سنگ پرتاب کرده تا بدون آسیب رسیدن به کسی، منفجر شود.

به نوشته هاآرتص، ارتش رژیم صهیونیستی اما به طور رسمی از بیان اینکه چه کسی دستور کار گذاشتن این بمب‌ها را داده، چه کسانی آنها را نصب کرده یا به چه دلیلی برای چند روز بدون هیچ نظارتی در نزدیکی یک منطقه مسکونی فلسطینی رها شده بودند، اجتناب کرد.

با این حال منابع نظامی به این روزنامه گفتند که بمب‌ها توسط نظامیان گردان جاسوسی ناهال برای بازدارندگی نصب شده بودند.

هاآرتص با اشاره به اینکه کار گذاشتن بمب‌های مسلح و آماده انفجار در مناطق مسکونی و غیرنظامی از نظر حقوق بین‌الملل، غیرقانونی است، نوشت: «فرمانده لشکر ارتش اسرائیل در کرانه باختری تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده و مدعی است احتمال اینکه این بمب‌ها بدون اطلاع یا اجازه افسران ارشد نصب شده‌اند، وجود دارد».

فارس

پربیننده ترین خبرها