ناقوس خطر برای بن‌نایف به صدا درآمد

ناقوس خطر برای بن‌نایف به صدا درآمد
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 13:02

یک رسانه آمریکایی بار دیگر نگاه‌ها را معطوف سرنوشت ولیعهد سابق سعودی کرده و نوشته است، جان "محمد بن‌نایف" در سایه اقدامات سرکوب‌گرانه خلف خویش در معرض تهدید قرار دارد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، نشریه "دیلی بیست" خاطرنشان کرد، شاهزاده محمد بن‌نایف که 3 سال پیش مرد دوم در کشور و نیز یکی از معروف ترین نمایندگان سعودی در خارج محسوب می‌شد اینک در بازداشت به‌سر می‌برد و مکان بازداشتگاه همچنان نامشخص است.

دیلی بیست افزود، بیش از 5 ماه است که کسی بن‌نایف را رویت نکرده، حتی پزشک شخصی بن‌نایف نیز اجازه دیدار با وی را ندارد.

چند روز پیش روزنامه "فایننشال تایمز" انگلیس به نقل از وکلای محمد بن‌نایف نوشته بود که این وکلا نسبت به وضعیت جسمانی بن‌نایف نگران هستند و از زمانی‌که این شاهزاده به همراه برادر و عمویش در مارس گذشته بازداشت شدند خانواده اش با وی ملاقات نکرده‌اند.

طبق گفته وکلای بن نایف، آنها از محل نگهداری وی اطلاعی ندارند و تمامی تماس‌های اعضای خانواده با او بسیار محدود هستند و هیچ فردی نمی‌تواند با او ملاقات کند و این درحالی است که هیچ اتهام رسمی علیه او وجود ندارد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش داد که نگرانی وکلای بن نایف ازبابت سلامتی وی پس از متهم کردن محمد بن سلمان، توسط "سعد الجبری" معاون نزدیک به بن نایف به تلاش برای ترور او و خانواده‌اش افزایش یافته است.

در همین راستا، دیلی‌بیست به نقل از منبعی نزدیک به خانواده ولیعهد سابق سعودی نوشت، گفت‌وگوی وکلای بن‌نایف با رسانه‌های غربی و تلاش برای متوجه کردن افکاری عمومی به موضوع بازداشت وی، تاکتیک خانواده بن‌نایف است؛ چرا که این وکلا بدون موافقت بن‌نایف یا خانواده‌اش با رسانه‌ها گفت‌وگو نمی‌کنند.

منبع مذکور تأکید کرد، گفت‌وگوی این وکلا با رسانه‌های غربی درباره وضعیت بن‌نایف حاکی از نگرانی واقعی خانواده‌ از جان وی است.

مقام‌های سعودی در ماه مارس گذشته محمد بن‌نایف را به همراه عمو و پسرعمومیش "نایف بن‌احمد" بازداشت کردند؛ این دو شاهزاده در گذشته از مهم‌ترین گزینه‌های برای تصاحب مقام ولیعهدی بودند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها