کاپیتان در فکر رفتن؛

5 دلیل اصلی لیونل مسی برای جدایی از بارسلونا

5 دلیل اصلی لیونل مسی برای جدایی از بارسلونا
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 12:24

لیونل مسی قصد دارد بارسلونا را ترک کند و دلایل زیادی پشت این تصمیم تاریخی وجود دارد.

العالم - ورزشی

25 اگوست سال 2020 به روزی سیاه در تاریخ بارسلونا تبدیل می شود و لیونل آندرس مسی قصد دارد بارسلونا، باشگاه همه زندگی اش، تیمی که سالها با افتخار برایش بازی کرده و به بالاترین سطوح تاریخ رسیده را ترک کند. به نظر می رسد دیگر صبر لیونل مسی لبریز شده و این اتفاق مربوط به امروز و دیروز نیست و مدت هاست شرایط باعث ناراحتی او شده است.

1-رابطه ضعیف با مدیریت باشگاه

لیونل مسی هرگز در این ساله رابطه خوبی با جوزپ بارتومئو و هیئت مدیره باشگاه نداشته و اگرچه چندین بار پای برگه تمدید قرارداد را اامضا کرده، اما واقعیت اینجاست که لیونل مسی با کادر مدیریتی باشگاه از سال 2015 ارتباط مناسبی نداشته است. در واقع لیونل مسی مدت هاست قصد جدایی دارد و در این چند فصل اخیر نیز عشق او به بارسلونا مانع این اتفاق شد، اما شکست سنگین در مونیخ دیگر صبر مسی را لبریز کرد و او را به فکر تغییر انداخت.

2- جدایی ارنستو والورده و البته جانشین او

ستاره آرژانتینی همیشه با سرمربیان بارسلونا از سال 2004 رابطه خوبی داشته است. فرانک ریکارد، پپ گواردیولا، تاتا مارتینو، تیتو ویلانووا، لوئیز انریکه (با وجود برخی اختلافات) و والورده همگی سرمربیانی بودند که هماهنگی قابل قبولی با این بازیکن داشتند. اما باشگاه به یکباره والورده را برکنار کرده و بدتر از آن جانشینی به نام کیکه ستین را برگزید که نتایج اخیر و فاجعه بار بارسلونا را رقم زد.

3- اختلاف نظر کامل با مدیران ورزشی

از نظر لیونل مسی عملکرد باشگاه در فصول اخیر یک فاجعه واقعی بوده است. برنامه ریزی بازی ها و اردوهای پیش فصل مناسب نبوده، بازیکنانان خوبی در تابستان به ترکیب اضافه نشده اند و پول فروش نیمار را بدتر از این نمی شد استفاده کرد. رابطه لیونل مسی با رابرت فرناندز و اریک آبیدال بسیار ضعیف بود و از نظر کاپیتان، اشتباهات متوالی در هر فصل باعث شد توان بارسلونا برای رقابت کردن کمتر شده و این تیم دیگر جایی در بین بزرگان نداشته باشد.

4- خداحافظی با لوییس سوارز زیبنده نبود

اگر لیونل مسی در روزهای اخیر و بعد از شکست سنگین مقابل بایرن مونیخ در مورد رفتن از بارسلونا تردید داشت، اتفاقات این چند روز دیگر باعث اطمینان یافتن او از این تصمیم شد. رونالد کومان، سرمربی جدید بارسا در تماسی کوتاه با لوییس سوارز عذر او را خواست و این رفتار باعث شدت یافتن عصبانیت مسی شد، زیرا او بهترین دوست خود در رختکن را از دست داد. کاپیتان بارسلونا معتقد است لوییس سوارز بعد از این همه سال درخشان شایسته احترام بیشتری هنگام خداحافظی بوده است.

5- این پروژه برنده نیست

علیرغم همه شایعات مبنی بر جدایی، حقیقت این است که لیونل مسی منتظر دیدار با سرمربی جدید یعنی رونالد کومان بود تا پیشنهادات او برای فصل جدید را بشنود. مسی به هیچ وجه در مورد آنچه از سرمربی هلندی شنیده بود قانع نشده و با خود فکر کرد اگر در این سن و سال می خواهد به کسب عناوین ادامه دهد و در صدر دنیای فوتبال باقی بماند، بارسا دیگر برایش بهترین گزینه نیست. بازیکنان احتمالی جدید مدنظر مسی نیستند و او فکر می کند بارسلونا با کومان نیز به موفقیت نخواهد رسید.

ورزش 3

پربیننده ترین خبرها