عراق استقرار دوباره نیروهای ائتلاف بین‌المللی را تکذیب کرد

عراق استقرار دوباره نیروهای ائتلاف بین‌المللی را تکذیب کرد
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 14:33

فرماندهی نیروهای مشترک نظامی در عراق امروز (چهارشنبه)، باز استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در خاک این کشور را تکذیب کرد.

العالم - عراق

«تحسین الخفاجی» سخنگوی این فرماندهی در اظهاراتی به رسانه های عراقی گفت که باز استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی بعد از خروج از برخی پایگاه های نظامی در عراق صحت ندارد.

وی افزوده است که نیروهای ائتلاف بین المللی تاکنون از هشت پایگاه مهم نظامی که آخرین مورد آن پایگاه «التاجی» در شمال بغداد بود، خارج شده و آنها را تحویل نیروهای عراقی داده اند.

الخفاجی افزود که خروج از این پایگاه ها به معنی باز استقرار این نیروها در پایگاه های دیگر عراق مانند «عین الاسد» (استان الانبار) یا «حریر» (اربیل) که برخی گزارش های خبری ادعا کرده اند، نیست.

به گفته وی، خروج از این پایگاه ها به صورت کامل و بر اساس برنامه زمان بندی و در هماهنگی با دولت عراق انجام شده است.

سخنگوی فرماندهی مشترک نظامی عراق تاکید کرد که نیروهای این کشور که تجربه سختی در مبارزه با تروریسم بین المللی در جنگ هایش برای آزادی عراق از داعش داشته، توانمندی لازم برای تحویل گرفتن این پایگاه های نظامی و اداره آنها را دارد.

وی اظهار کرد که ۴۷ هزار نیروی عراقی برای استقرار در این پایگاه آموزش داده شده اند و پایگاه های نظامی یاد شده با تمامی امکانات آموزشی و جدید در اختیار نیروهای عراقی قرار گرفته اند.

رییس جمهوری آمریکا در سفر اخیر نخست وزیر عراق به واشنگتن، ادعا کرد که ظرف سه سال نیروهای آمریکایی خاک عراق را ترک می کنند، امری که با اعتراضاتی در عراق مواجه شد و آن را در تضاد با قانون پارلمان برای اخراج نظامیان خارجی ارزیابی می کنند.

نیروهای اتئلاف بین المللی در آخرین مورد، اوائل هفته جاری پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد را ترک و اداره آن را به ارتش عراق واگذار کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها