تشدید تنش‌ در مدیترانه| یونان، فرانسه، قبرس و ایتالیا رزمایش مشترک برگزار کردند

تشدید تنش‌ در مدیترانه| یونان، فرانسه، قبرس و ایتالیا رزمایش مشترک برگزار کردند
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 14:32

همزمان با تشدید تنش‌ها بین آتن و آنکارا، وزارت دفاع یونان از آغاز رزمایش سه روزه در دریای مدیترانه با مشارکت فرانسه، ایتالیا و قبرس خبر داد.

العالم - اروپا

ساعاتی بعد از رزمایش مشترک یونان با رزمناو نیروی دریایی آمریکا در جنوب جزیره «کرت»، مقام‌های آتن از آغاز رزمایش مشترک با فرانسه، ایتالیا و قبرس در شرق دریای مدیترانه خبر دادند.

بنا بر گزارش «کاتیمرینی»، یونان، قبرس، فرانسه و ایتالیا از بامداد روز سه شنبه (دیروز) در جنوب قبرس واقع در شرق دریای مدیترانه یک رزمایش مشترک را آغاز کردند.

طبق گزارش این روزنامه یونانی، تصویری که وزارت دفاع یونان از این رزمایش مشترک منتشر کرد از حضور و مشارکت ناوچه‌ها، زیردریایی‌ها، هواپیماها و نیروهای عملیات ویژه در این رزمایش حکایت دارد.

قرار است این رزمایش مشترک تا شب پنجشنبه (فردا شب) ادامه پیدا کند.

«نیکوس پاناگیوتوتولوس» وزیر دفاع یونان در بیانیه‌ای درباره این رزمایش اعلام کرد که هدف از آن «نشان دادن عزم چهار کشور اروپایی مدیترانه درباره حاکمیت قانون به عنوان بخشی از سیاست کاستن از تنش‌ها است».

پیشتر و در بحبوحه تنش بین یونان و ترکیه در شرق مدیترانه، یونان روز گذشته یک رزمایش دریایی در جنوب جزیره «کرت» با مشارکت رزمناو «وینستون چرچیل» آمریکا و بالگردهای نیروی دریایی این کشور برگزار کرد. آتن هدف از برگزاری این رزمایش را افزایش سطح آمادگی قوای خود اعلام کرد.

وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه از یونان جهت برگزاری رزمایش در منطقه محل فعالیت کشتی‌های حفاری ترکیه در شرق دریای مدیترانه انتقاد و اعلام کرد که نیروی دریایی ترکیه به فعالیت‌های خود در دریای سیاه، اژه و مدیترانه ادامه خواهد داد.

ترکیه دو هفته قبل یک کشتی حفاری خود که از سوی ناوهای این کشور محافظت می‌شد را برای عملیات اکتشافی به منطقه فرستاد. این اقدام با واکنش یونان مواجه شد و این کشور نیز ناوهای خود را اعزام کرد. سپس فرانسه نیز در حمایت از یونان ناوها و جنگنده‌های خود را به یونان اعزام کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها