عملیات مشترک عراق: همکاری با ایران، سوریه و روسیه علیه داعش ادامه دارد

عملیات مشترک عراق: همکاری با ایران، سوریه و روسیه علیه داعش ادامه دارد
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 14:49

فرماندهی عملیات مشترک عراق تأکید کرد که همکاری با ایران، سوریه و روسیه علیه داعش و تبادل اطلاعات با این کشورها ادامه دارد.

العالم - عراق

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز چهارشنبه از استمرار فعالیت «مرکز امنیتی چهارجانبه» در وزارت دفاع عراق برای مبارزه علیه داعش خبر داد.

او گفت که این مرکز از چهار کشور عراق، روسیه، سوریه و ایران تشکیل شده و مأموریت آن ارائه اطلاعات، هماهنگی اطلاعاتی بین این کشور و استمرار مبارزه علیه داعش است.

طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، الخفاجی تصریح کرد که مسئولیت این مرکز با اداره اطلاعات نظامی به ریاست یک افسر ارشد است و افسرانی از کشورهای مذکور در این مرکز حضور داشته و به تبادل اطلاعات درباره تروریسم و هماهنگی اطلاعاتی می‌پردازند.

به گفته وی این مرکز نقش زیادی در زمینه مبارزه علیه داعش از طریق ارائه اطلاعات به ویژه در بخش مربوط به مناطق سوری و عراقی ایفا کرده است.

نیروهای ائتلاف آمریکایی پس از خروج در پایگاه دیگری مستقر نمی‌شوند

الخفاجی همچنین هر گونه استقرار مجدد نیروهای ائتلاف آمریکایی در پایگاه‌های دیگر پس از خروج اخیر آن‌ها از برخی پایگاه‌ها را رد کرد.

او گفت: «نیروهای عراقی که مبارزه علیه تروریسم بین‌المللی در نبرد برای آزادسازی اراضی این کشور از داعش را تجربه کرده است، قادر است این پایگاه‌ها را مدیریت کند».

وی افزود: «۴۷ هزار نیرو برای استقرار در این پایگاه‌ها آموزش دیده‌اند و علاوه بر آن تجهیزات مدرن و دیگر تجهیزات نیز برای نیروهای عراقی در این پایگاه‌ها باقی مانده است».

طبق گزارش وبگاه «ناس نیوز»، الخفاجی با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف آمریکایی تا کنون از هشت پایگاه از جمله التاجی خارج شده و این پایگاه‌ها را تحویل نیروهای عراقی داده‌اند، گفت: خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از این پایگاه‌ها به معنای استقرار مجدد آن در پایگاه‌هایی دیگری همانند عین الأسد و حریر نیست بلکه این یک خروج کامل با ترتیب زمانی و هماهنگی با دولت عراق است.

فارس

پربیننده ترین خبرها