تشدید اعتراضات به خشونت پلیس در ویسکانسین آمریکا/ ۳ تن از معترضان کشته و یک نفر زخمی شدند

تشدید اعتراضات به خشونت پلیس در ویسکانسین آمریکا/ ۳ تن از معترضان کشته و یک نفر زخمی شدند
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 18:01

اعتراض‌ها در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین آمریکا در واکنش به شلیک پلیس آمریکا به یک مرد سیاه‌پوست برای سومین شب پیاپی به خشونت کشیده شد و در جریان آن سه نفر کشته و یک تن زخمی شدند.

العالم ـ آمریکا

بنابر اعلام رسانه های غربی ، اعتراضات به شلیک پلیس آمریکا به یک مرد سیاه‌پوست در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین در سومین شب پیاپی به خشونت کشیده شد. درگیری‌های شب گذشته سه نفر کشته و یک نفر نیز مجروح شد.

ناآرامی‌های شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین پس از خشونت پلیس علیه یک جوان عیر مسلح سیاه پوست و شلیک چندین گلوله به وی آغاز شد.

به دنبال خشونت پلیس آمریکا، ویدئویی از این صحنه که در آن پلیس از پشت سر چندین بار به جیکوب بلیک ۲۹ ساله شلیک می‌کند، در شبکه های مجازی منتشر شد که خشم مردم را برانگیخت.

خانواده و وکیل مدافع بلیک گفته اند که چهار گلوله از هفت گلوله شلیک شده از سوی پلیس به وی اصابت کرده است. بنابر گزارش های منتشر شده، جوان سیاه پوست به خاطر عبور یکی از گلوله‌ها از نخاع وی، هم اکنون از ناحیه کمر به پایین فلج شده است. در روزهای گذشته، شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین شاهد اعتراض، ناآرامی، درگیری با پلیس و سوزاندن خودروها و ساختمان‌ها بوده است.

درگیری‌های شب گذشته پس از آن رخ داد که معترضان خشمگین با نادیده گرفتن قانون منع رفت و آمد شبانه در خیابان‌ها حضور یافتند و همزمان پلیس ضد شورش وارد عمل شد. با این حال گفته می شود که احتمالا پلیس در تیراندازی‌های شب گذشته دخالتی نداشته است.

گفته می شود شب گذشته ده‌ها فرد مسلح در این شهر مستقر بودند که طبق گزارش‌ها، از فروشگاه‌ها در مقابل حمله محافظت می‌کردند.

اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا زمانی آغاز شد که «جورج فلوید» یک سیاهپوست دیگر بر اثر رفتار غیر انسانی و خشونت بار پلیس جان باخت.

در همین حال شامگاه سه شنبه پورتلند، اورگان و لوئیزویل نیز صحنه درگیری پلیس با معترضان ضدنژادپرستی بود.

پربیننده ترین خبرها