ثبت 20 ادعای نادرست در تازه ترین سخنرانی ترامپ

ثبت 20 ادعای نادرست در تازه ترین سخنرانی ترامپ
جمعه 7 شهريور 1399 - 13:38

رسانه های آمریکایی گزارش گزارش دادند که رئیس جمهوری این کشور در تازه ترین سخنرانی خود برای پذیرش نامزدی حزب جمهوری خواه، با حمله شدید بر جو بایدن رقیب دموکرات خود، دست‌کم ۲۰ ادعای نادرست مطرح کرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز و شبکه سی ان ان، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با نادیده گرفتن انتقادها نسبت به خودش در خصوص استفاده از کاخ سفید به عنوان محل کار رسمی برای اهداف حزبی و سیاسی، در چهارمین و آخرین شب همایش انتخاباتی حزب جمهوری خواه، ۴۱ بار نام بایدن را بر زبان راند، در حالی که بایدن در سخنرانی اخیر انتخاباتی خود حتی یک بار نام ترامپ را نبرده است.

ترامپ در حالی بایدن را چپگرای افراطی معرفی کرد که وی به عنوان سیاستمداری حرفه ای سابقه طولانی از میانه روی در پشت سرخود دارد و به آمریکائیان هشدار داد در صورتی که به بایدن فرصتی داده شود،بزرگی ایالات متحده را نابود خواهد کرد و این کشور را به سوی بی قانونی خواهد راند.

در حالی که همه گیری گسترده ویروس کرونا در حدود ۶ ماه گذشته بیش از ۱۸۰ هزار شهروند ایالات متحده را به گام مرگ کشانده است، ترامپ بدون استفاده از ماسک برای حدود هزار نفر که بی توجه به رعایت مقررات بهداشتی گردآمده بودند، مدعی موفقیت دولتش در مبارزه با بیماری کووید – ۱۹ شد.

ترامپ روز پنجشنبه (به وقت محلی) در سخنانی تمسخر و توهین آمیز نسبت به رقیب دمکرات خود، خواستار آزمایش اعتیاد به مواد مخدر از او، پیش از مناظره شده بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا صبح امروز (جمعه به وقت تهران) با حضور در مراسم روز پایانی کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه، رسماََ نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر را پذیرفت و طی سخنرانی یک ساعت و نیمه در این مراسم، از دستاویزهای متعدد از ادعاهای تکراری ضد ایرانی، دیوراهای مرزی با مکزیک، تاختن به دموکرات ها و بایدن و همچین مبارزه با ویروس «کووید۱۹» گرفته تا اعزام اولین فضانورد به سیاره مریخ استفاده کرد.

پربیننده ترین خبرها