ترامپ، مردم امریکا را از چه می ترساند؟

ترامپ، مردم امریکا را از چه می ترساند؟
جمعه 7 شهريور 1399 - 15:01

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوست دارد هرازگاهی با تهدیدات ضمنی و آشکار درباره انتخابات اتی ریاست جمهوری سخن بگوید و مردم را از وقوع هرج و مرج در کاخ سفید در صورت انتخاب نشدنش برای دومین دور ریاست جمهوری بترساند .  

العالمدرگوشی

ترامپ در چندین سخنرانی پیشین خود تلاش کرده باتمرکز برالتهابات داخلی و بی ثباتی، پیروزی جو بایدن رقیب انتخاباتی خود را نقطه فروپاشی اجتماعی، اقتصادی و چه بسا سیاسی امریکا ترسیم کند.

وی انتخابات ریاست جمهوری اتی امریکا را از مهم ترین انتخابات تاریخ این کشور دانسته که تعیین کننده این نکته است که، آیا ما از قانون حمایت خواهیم کرد یا قدرت را به جنایتکارانی می دهیم که امریکایی ها را تهدید کنند که به بایدن و دموکراتها اشاره دارد.

به نظر می رسد ترامپ اخیرا وضعیت داخلی کشور را به خوبی پیگیری نمی کند و شاید قراردادهای خارجی و ایجاد روابط کشورهای عربی و اسرائیل در منطقه وقت گرانبهای وی را گرفته است.

شاید ترامپ دوره ریاست جمهوری خود را علیرغم برگزاری اعتراضات و تظاهرات ها در بزرگترین شهرها و ایالت ها دوره ای ایده آل می داند و ظاهرا وقوع هرج و مرج در بیشتر مناطق امریکا، از لولویی که ترامپ نسبت بدان هشدار داده تفاوت دارد،زیرا هرج و مرج امروز امریکا نتیجه سیاست های نژاد پرستانه ترامپ است که در امریکا به وجود اورده و نتیجه قطعی قواعد جامعه قومی و نژادی وطبقاتی است که ترامپ اصول آن را در آمریکا بنا نهاده است.

هشدار ترامپ به امریکایی ها از وقوع آشوب در واقع تهدیدی به وقوع آن است و نه هشدار زیرا اهداف و نتایج این تهدیدات؛ انتخاب ترامپ برای دومین دوره ریاست جمهوری امریکاست.

پیام این تهدید نیز این است که یا من رئیس جمهوری هستم یا فرد دیگری که در این صورت هرج و مرج خواهد شد و هدف ترامپ، وسیله را توجیه می کند بنابراین اشکالی در آشوب انگیزی های داخلی و اتش کشیدن امریکا در جنایت و تروریسم وجود ندارد تا زمانی که این اقدامات موجب خواهد شد تا بتواند بار دیگر کلیدهای کاخ سفید را در اختیار بگیرد تهدیدات ترامپ فقط پیشگویی و سخنرانی انتخاباتی نیست بلکه بیانگر دیدگاه شبه نظامی وی در همه زمینه های سیاسی است که به ایدئولوژی دولت امریکا و جمهوری خواهان حامی ترامپ تبدیل شده است .

ترامپ که در صدد این است تا هر اقدامی را به عنوان دستاورد دوره ریاست جمهوری اش ثبت کند ، مجموعه ای از نقض قوانین و پیمان های بین المللی مانند خروج از توافق هسته ای ایران، به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی و انتقال سفارت این رژیم به آنجا یا قراردادش که گفته می شود برای برقراری صلح در منطقه غرب اسیاست و در پایان نیز توافق خیانت امارات در عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را برشمرده است.

ترامپ و حزبش در سطح داخلی در صدد این هستند تا محور دستاوردهای خود را برقراری قانون و نظم و ایجاد فرصت های کاری معرفی کنند این در حالی است که بزرگترین خیابان های کشور در حالت انقلاب وشاهد بی نظمی و بی قانونی است و وزارت کار امریکا نیز اعلام کرده درخواست برای دریافت مستمری بیکاری تا پایان هفته گذشته به 1.006 میلیون رسیده است.

این در حالی است که جمهوری خواهان رسوایی مدیریت واشنگتن ناشی از سوء مدیریت کرونا را که با شکستن رکورد ابتلا و فوتی ها بوده را نادیده می گیرند.

ترامپ براساس سیاست "حمله بهتر از دفاع است" درصدد حمله به رقیبش بایدن است و وی را به عقد قراردادهای خارجی و اعزام آمریکایی ها به جنگ های بی پایان، متهم کرد در حالی که اقدام خود در اعزام نیروهایش به سوریه برای سرقت نفت سوریه را فراموش کرده که ناوگان های نظامی اش دریای مدیترانه را پر و حرکت دریانوردی را مشکل کرده است.زیر ا ظاهرا ترامپ آنها را هیات های صداقت و صلح امریکا برای منطقه می داند اما اگر وی برای جان نیروهای خود احتارم قائل است و انان را وارد جنگ های منطقه نکرده ، چرا علیرغم تصمیم رسمی عراق مبنی براخراج نیروهای امریکایی از عراق، نیروهایش را از منطقه خارج نمی کند بلکه بر موضع گیری مجدد آنها اصرار دارد .

ما، جو سیاست های سلطه جویانه و استکباری بایدن را نیز تبرئه نمی کنیم زیرا وی معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین امریکا بود و شاهد مداخلات نظامی یا سیاسی امریکا بودیم اما روش ترامپ در مقابله با رقیب انتخاباتی اش از سطح رقابت سیاسی به خیانت تنزل یافته ومی گوید: بایدن با سیاست پکن در شکوفایی اقتصاد جهانی موافق است .

پربیننده ترین خبرها