مجلس اعلای اسلامی شیعیان: مقاومت حامی لبنان است نه سازمان ملل

مجلس اعلای اسلامی شیعیان: مقاومت حامی لبنان است نه سازمان ملل
جمعه 7 شهريور 1399 - 18:09

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در اشاره به تلاش‌ها برای تمدید ماموریت نیروهای سازمان ملل در این کشور(موسوم به یونیفل) گفت: فقط ملت، انسجام داخلی و مقاومت است که از لبنان حمایت می‌کند.

العالم- لبنان

به نقل از العهد، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در سخنانی که در صفحه این مجلس در فیسبوک منتشر شد تاکید کرد : بحران های مکرری که در ساختار سیاسی لبنان شاهد آن هستیم بارها منجر به درگیری و جنگ های داخلی شد ، بحران هایی که خرابی ، گرسنگی ، مرگ و آوارگی را برای خانواده ها و یتیمی و بی سرپرستی را برای خانواده ها به همراه آورد.

وی هشدار داد شرایط نشان می دهد که در حال بازگشت به همان نقطه هستیم از این رو باید به دنبال پایان دادن به این بحران ملی باشیم بحرانی که از وجدان طبقه سلطه گری که پول ، اقتصاد ، سیاست و رسانه را در قبضه خود گرفته نشات می گیرد.

شیخ علی الخطیب اظهار داشت وقتی ما خواهان اصلاحات می شویم و زمانی که از فساد انتقاد می کنیم برخی از سازهای ناکوک از ما انتقاد کرده و می خواهند که در سیاست دخالت نکنیم ، ما در سیاست به معنایی که آنها به آن می پردازند یعنی سیاست مکر و گمراه سازی و فریب مردم دخالت نمی کنیم.

وی در پایان با محکومیت شدید تجاوز رژیم صهیونیستی به برخی از روستاهای مرزی جنوب لبنان در مناطق "میس الجبل ، حولا و عیترون" تاکید کرد این تجاوزات در مقابل چشم جهانیان به وقوع پیوست، همان گونه که در چند دهه گذشته نیز چنین بوده و در سایه سکوت سازمان ملل متحد صورت می گرفت.

الخطیب با اشاره به تلاش های انجام شده برای تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان تاکید کرد : ما مخالف تمدید ماموریت نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان نیستیم ، اما این نیروها هیچگاه از لبنان ، جنوب لبنان و روستاهایش دفاع نکرده است بلکه این ملت لبنان ، انسجام داخلی و مقاومت همواره آماده دفاع آن است که از لبنانی ها حمایت کرده و بارها آن را ثابت کرده است.‎

تسنیم

پربیننده ترین خبرها