معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

مراسم تاسوعا و عاشورا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود

مراسم تاسوعا و عاشورا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود
جمعه 7 شهريور 1399 - 18:44

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آیین‌های تاسوعا و عاشورای حسینی باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود تا هم کرونا دوباره اوج نگیرد و هم دشمن در طراحی دسیسه‌های خود ناکام بماند.

العالم- ایران/ سیاسی

علی مصطفوی روز جمعه در بیست و یکمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا بر ضرورت اقناع‌سازی مردم به ویژه افرادی که برای تماشای دسته‌های عزاداری در مکان‌های معین شده حضور می‌یابند، افزود: شوق و دلدادگی این عزیزان برای بهره‌مندی از مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مشهود است اما به جهت پرهیز از تجمع‌ها از آنان درخواست می‌شود در منازل خود بمانند و از برنامه‌های مناسبتی صدا و سیما بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه تاسوعا و عاشورای حسینی امسال با توجه به شیوع کرونا و سمپاشی دشمن برای ایجاد تقابل بین دین و سلامت بسیار مهم است، ادامه داد: هیات‌های مذهبی در این شرایط سخت کرونا و هجمه‌های دشمن نقش تاریخی برعهده دارند و با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی و متعهد شده می‌توانند از شیوع هر چه بیشتر کرونا جلوگیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی بر اهتمام هر چه بیشتر فرمانداران، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی بر نظارت بر عزاداری‌ها به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد و گفت: تامین سلامت مردم اولویت اول ماست و در این بین باید مقوله سلامت و برگزاری آئین‌های عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیگیری شود.

مصطفوی ادامه داد: مقام معظم رهبری به جد بر رعایت اصول و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا تاکید دارند و عزاداری ایشان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی راهکار توجه هیات‌های عزاداری را تبیین می‌کند.

وی افزود: امیدواریم هیات‌های مذهبی با تاسی بر این اقدام عالمانه از هرگونه تجمع بدون مجوز و فاصله‌گذاری اجتماعی در روزهای باقی‌مانده خودداری و تاسوعا و عاشورای امسال را به بهترین نحو ممکن برگزار کنند.
مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی امسال همزمان با روزهای هشتم و نهم شهریور و با رعایت پروتکل‌‎های بهداشتی و در محل‌های تعیین شده در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها