کرونا| کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی در کره جنوبی

کرونا| کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی در کره جنوبی
شنبه 8 شهريور 1399 - 15:30

اوج‌گیری مجدد شیوع کووید-19در کره جنوبی این کشور را با معضل کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه کرده است.

العالم- آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، کره جنوبی روز شنبه، شانزدهمین روز متوالی ابتلای سه‌رقمی شهروندانش را به بیماری کووید-۱۹ پشت سر گذاشت. این امر که از شیوع موج دوم ویروس کرونا در کره جنوبی حکایت دارد، این کشور را با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه کرده است.
مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری‌های کره جنوبی روز شنبه از ابتلای ۳۰۸ نفر به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. بیشتر این افراد ساکن سئول -- پایتخت -- و مناطق افراد آن هستند. کلیسا‌ها، دفاتر اداری، مراکز درمانی و نگهداری افراد سالمند بیشترین تعداد مبتلا را گزارش کرده اند.
بنا بر اعلام مقامات کره جنوبی، در سئول تنها ۴.۵ درصد از تخت‌ها برای رسیدگی به موارد اورژانسی باقی مانده است. این رقم یک هفته پیش ۲۲ درصد بود. به گفته یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت کره جنوبی، منطقه «سئول بزرگ» تنها حدود ۱۵ تخت خالی برای رسیدگی به بیمارانی که شرایطی اورژانسی و دشوار را سپری می‌کنند در اختیار دارد. دلیل این امر نیز وخامت حال تعدادی از مبتلایان به کووید-۱۹ و نیاز مبرم آن‌ها به بستری شدن در بیمارستان‌ها عنوان شده است.
تا کنون ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر در کره جنوبی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند و ۳۲۱ نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

پربیننده ترین خبرها