اعلام آمادگی اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین برای جنگ با اسرائیل

اعلام آمادگی اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین برای جنگ با اسرائیل
شنبه 8 شهريور 1399 - 17:02

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، از آمادگی همه جناح‌های نظامی گروه‌های مقاومت برای ورود به جنگی طولانی‌مدت با اشغالگران خبر دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم،‌ منابع مطلع در اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند که همه جناح‌های نظامی گروه‌های مقاومت،‌ آمادگی خود را برای ورود به جنگی طولانی‌مدت با اشغالگران به فرماندهی این اتاق اعلام کردند.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس نیز در واکنش به حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورت تشدید تنش‌ها در نوار غزه،‌ برای ورود به جنگ با اسراییل تردید نخواهیم کرد.

برهوم با اشاره به شلیک موشک از غزه به سمت فلسطین اشغالی تاکید کرد:‌ اقدام مقاومت در بامداد جمعه پاسخ مستقیم به تشدید حملات اشغالگران به غزه بود.

وی افزود: مقاومت لحظه‌ای در انجام وظیفه‌اش در قبال مردم خود تردید نخواهد کرد و در صورت ادامه محاصره و حملات،‌ وارد جنگ با دشمن صهیونیستی می‌شود.

برهوم تاکید کرد: اشغالگران اسرائیلی مسئول کامل نتایج و پیامدهای حملات به غزه هستند.

این در حالی است که طبق اعلام روزنامه اسرائیلی معاریو،‌ ارتش اسرائیل نیز در حال آماده شدن برای افزایش حملاتش به غزه طی هفته‌های آتی است.

نیکولای ملادینوف فرستاده ویژه صلح سازمان ملل متحد در خاورمیانه نیز درباره تشدید اوضاع در نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که اوضاع غزه و اطراف آن به سبب شیوع گسترده بیماری کرونا،‌ نبود سیستم بهداشتی و قطع دائمی برق و افزایش میزان بالای بیکاری بسیار نگران‌کننده است.

باسم نعیم عضو روابط بین الملل حماس نیز در واکنش به اظهارات اخیر ملادینوف گفت: ما از شنیدن اظهارات منفی و غیرواقع اخیر میلادینوف در شورای امنیت در مورد فلسطین به طور کلی و نوار غزه به طور خاص غافلگیر شدیم.

ملادینوف طی سخنانی،‌ مقاومت را مسئول تنش‌های اخیر در نوار غزه اعلام کرد.

روز جمعه بر اثر پرتاب بالون‌های آتش‌زا از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین ۲۴ مورد آتش‌سوزی رخ داد.

از سوی دیگر جنگنده های اسرائیلی به بهانه پرتاب این بالن‌ها، مواضع مقاومت فلسطین در شرق غزه را با چند موشک بمباران کردند.

این حمله چند روز پس از آن صورت گرفت که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ساکنان نوار غزه را تهدید کرد.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که رها شدن بالن‌های آتش‌زای فلسطینی‌ها او را بشدت خشمگین کرده بود، پیشتر اعلام کرد: شلیک موشک یا رها شدن بالن به سمت اسرائیل قابل تحمل نیست و تا زمانی که این اقدامات از سوی غزه ادامه داشته باشد، ما به حملات خود به این باریکه ادامه خواهیم داد.

پربیننده ترین خبرها