روسیه سه دیپلمات اسلواکی را اخراج کرد

روسیه سه دیپلمات اسلواکی را اخراج کرد
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 17:16

وزارت امور خارجه روسیه سفیر اسلواکی در مسکو را احضار و تصمیم برای اخراج سه دیپلمات این کشور را به وی ابلاغ کرد.

العالم ـ اروپا

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: روز ۳۱ ماه اوت (امروز) پتر پریپوتن سفیر اسلواکی در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار و مراتب اعتراض قاطعانه روسیه در ارتباط با اخراج سه تن از کارکنان دیپلماتیک سفارت روسیه در اسلواکی به وی ابلاغ شد.

در بیانیه گفته شده است: این اقدام غیردوستانه براتیسلاوا به عنوان اقدام مغایر با سنت دوستانه توسعه روابط دو کشور بود.

به سفیر اسلواکی گفته شد که طرف روسی با پیروی از اصل متقابل تصمیم به اخراج سه دیپلمات سفارت اسلواکی در مسکو گرفته است و این اشخاص باید خاک روسیه را ترک کنند.

۲۰ مرداد ماه خبرگزاری تاس به نقل از سخنگوی وزارت خارجه اسلواکی اعلام کرد که سه دیپلمات روس به جرم جاسوسی از اسلواکی اخراج می شوند.

به گزارش ایرنا، یورای توماگا سخنگوی وزارت خارجه اسلواکی گفت که بر اساس اطلاعات سرویس های اطلاعاتی، این افراد اقدامات خلاف قانون و مغایر با اصول کنوانسیون مناسبات دیپلماتیک مرتکب شده اند.

روزنامه ودوموستی به نقل از پورتال خبری آکتوالیتی اسلواکی خاطرنشان کرد، دیپلمات های روس تحت پوشش دیپلماتیک برای سرویس تجسسی روسیه فعالیت می کردند.

اسلواکی در چند سال اخیر دست کم دو مورد دیپلمات های روس را اخراج کرده است که یک مورد در آذر ماه ۹۷ رخ داد و یک دیپلمات روسیه به اتهام جاسوسی از این کشور اخراج شد.

پربیننده ترین خبرها