ادامه ناآرامی در آمریکا

نیروهای پلیس ایالتی به پورتلند بازمی‌گردند

 نیروهای پلیس ایالتی به پورتلند بازمی‌گردند
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 18:42

فرماندار ایالت اورگن آمریکا گفت درپی درگیری میان حامیان رئیس‌جمهور و معترضان به نژادپرستی در شهر پورتلند، از پلیس ایالتی برای کمک به نیروهای پلیس محلی استفاده خواهد شد.

العالم - آمریکا

در پی بالا گرفتن ناآرامی در شهر پورتلند آمریکا، پلیس ایالتی «اورگن» برای کمک به مأموران محلی، به این شهر اعزام می‌شوند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، «کیت براون» فرماندار اورگن در بیانیه‌ای اعلام کرد که با گذشت ۱۰۰ روز از اعتراضات گسترده در شهر پورتلند، منابع پلیس این شهر با محدودیت شدید مواجه شده است.

این مقام آمریکایی افزود، در کنار پلیس ایالتی، از امکانات و منابع فدرال برای تحقیق درباره عاملان خشونت و خرابکاری استفاده خواهد شد.

براون گفت: «تغییر واقعی در نتیجه تلاشی سخت در راستای دستیابی به عدالت نژادی به‌دست خواهد آمد و شروع آن با شنیدن صدای یکدیگر و همکاری و مشارکت خواهد بود».

شامگاه شنبه (به وقت محلی) بود که گروهی از حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سوار بر خودرو در پورتلند تجمع حمایتی از وی ترتیب دادند و پس از مدت زمان اندکی با شرکت‌کنندگان در اعتراضات ضدنژادپرستی درگیر شدند. بعد از این تجمع بود که رسانه‌ها از کشته شدن یک نفر بر اثر تیراندازی در این شهر خبر دادند.

از زمان کشته شدن «جورج فلوید» طی اقدام وحشیانه پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس آمریکا و شروع اعتراضات سراسری به خشونت‌ها و تبعیض‌های ساختاری نژادی، پورتلند یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات بوده است.

«تِد ویلِر» شهردار پورتلند طی نشست خبری در واکنش به پیام‌های تهدید آمیز ترامپ درخصوص سرکوب معترضان گفت: «به شماهایی که امروز صبح در توییتر گفتید که قصد دارید برای مجازات [معترضان] به پورتلند بیاید می‌گوییم، خود را دور نگاه دارید و جلو نیایید».

ویلر در انتقاد از لفاظی‌های سیاسی ترامپ، با بیان اینکه او «به شکاف دامن زده و خشونت را تحریک کرده است»، توضیح داد: «این یک موضع‌گیری ستیزه‌جویانه است و مبتنی بر همکاری نیست. ممنون می‌شوم اگر رئیس‌جمهور یا از ما حمایت کند یا خود را [ز ما] دور نگاه دارد».

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها