بازداشت سرکرده داعش در ترکیه

بازداشت سرکرده داعش در ترکیه
سه شنبه 11 شهريور 1399 - 13:43

وزیر کشور ترکیه امروز سه شنبه از بازداشت سرکرده گروهک تروریستی داعش در این کشور خبر داد.

العالم- ترکیه

به نقل از اسپوتنیک، سلیمان صویلو وزیر کشور ترکیه در پیامی در توییتر خود نوشت: فرد بازداشتی به هنگام دستگیری نقشه های مهمی در اختیار داشت.به دستگاه امنیتی به خاطر موفقیت در این نقشه تبریک می گویم و از آنها تشکر می کنم.نیروهای امنیتی در استان آدانا یک گروه 12 نفره مرتبط با تشکیلات تروریستی داعش را دستگیر کردند که یکی از آنها "محمود اوزدن" امیر خودخوانده داعش در ترکیه است.

او ادامه داد: با این فرد که سرکرده داعش در ترکیه است نقشه های مهمی برای قاچاق سیاست مداران و دولت مردان به سوریه و همچنین اجرای عملیات تروریستی برای ضربه زدن به اقتصاد ترکیه را پیدا کردیم.این فرد که توسط نیروهای امنیتی ما بازداشت شد از سوریه و عراق دستور می گرفت.

پلیس ترکیه پیش از این هم اعلام کرد که ۲۷ نفر را که در ارتباط با داعش بودند و خود را آماده حملات خرابکارانه به ترکیه می کردند دستگیر کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که گروه مبارزه با تروریسم در استان «بالیکر» ۸ عملیات را در شهر برای مبارزه با افراد وابسته به داعش انجام داده است.

طبق اعلام این خبرگزاری این عملیات ها منجر به بازداشت ده ها نفر شد که یکی از آنها مسئول داعش در استان الانبار عراق بود و در بین آنها دو مسئول نظامی دیگر هم حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها