آغاز دوباره صعود نرخ ارز/ دلار آزاد وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد

آغاز دوباره صعود نرخ ارز/ دلار آزاد وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد
سه شنبه 11 شهريور 1399 - 14:48

افزایش نوسان قیمتی در بازار ارز موجب شده تا قیمت دلار در بازار آزاد، صرافی های بانکی و سامانه نیما وارد کانال جدید قیمتی شود؛ چرا قیمت دلار بازهم صعودی شده است؟

العالم _ ایران / اقتصادی

طی روزهای اخیر بازار ارز باردیگر با نوسان همراه شده و همین امر نیز باعث ورود مجدد دلار آزاد به کانال 24 هزار تومان و دلار صرافی‌های بانکی به کانال 23 هزار تومان شده است.

البته در ماه‌های اخیر با تشدید نوسانات ارزی، قیمت دلار رکورد 26 هزار تومان را هم زده بود ولی بعد از مدتی با ورود بانک مرکزی به بازار قیمت ها تا کانال 20 هزار تومان هم بازگشت و مدتی نیز در محدوده 22 هزار تومان در نوسان بود.

اما از روزهای گذشته بار دیگر نوسان صعودی در بازار ارز شکل گرفته و قیمت ارز وارد کانال جدید قیمتی شده است؛ به اعتقاد فعالان بازار، تهدیدهای اخیر امریکا برای اعمال تحریم ها یکی از دلایل روانی افزایش قیمت ها در بازار ارز است. البته این مورد یکی از علت‌های افزایش قیمت ارز است و دلایل دیگری هم در روزهای اخیر موجب شده تا بازار ارز باردیگر با نوسان همراه شود.

همزمان با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد و صرافی های بانکی، قیمت ارز نیمایی نیز درحال رکورد زنی است و در آخرین قیمت‌ها، دلار نیمایی نیز وارد کانال 21 هزار تومان شده است. افزایش قیمت ارز نیمایی در هفته های اخیر با انتقاد فعالان بازار همراه شده بود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها