خشم کاربران لبنانی از سفر ماکرون به بیروت

خشم کاربران لبنانی از سفر ماکرون به بیروت
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 17:23

کاربران شبکه های اجتماعی لبنان در اعتراض به سفر امانوئل ماکرون به بیروت، هشتگ #ماکرون #رئیس جمهور فرانسه را منتشر کردند.

العالم – داغ های مجازی

بسیاری از آنان معتقدند که هدف ماکرون از این سفر، اثبات حضورش در صحنه های سیاسی لبنان و احیای قیمومیت فرانسه بر لبنان است.

طارق عبود نوشت: هدف ماکرون متهم کردن طبقه فاسد سیاسی، اقتصادی و مالی در لبنان، تعیین مهلت دو هفته ای برای تشکیل کابینه، ترسیم اولویت جهت جلوگیری از فروپاشی لبنان و تدوین جدول زمانی در این زمینه است.

پائول مکاری نوشت: وقتی یک لبنانی اوضاع لبنان را تشریح کند او را مسخره می کنند و به حرفش گوش نمی دهند اما وقتی یک خارجی همان حرف را بگوید، قبول می کنند، سیاستمداران فقط زبان زور می فهمند.

سیمون ابی رمیا عضو فراکسیون لبنان قوی نوشت: فرانسه حساس بودن اوضاع فعلی را درک کرده و با تمام گروههای سیاسی لبنانی دارای رابطه خوبی است.

علی مراد نوشت: ماکرون به گونه ای با مقامهای لبنانی رفتار کرد که گویی زمان امتحان ثلث اول در مدرسه را برای آنان تعیین کرده است.

مهند نوشت:مکرون برو، کافیست هر چه به روسا، نمایندگان و وزرا توهین کردی، آنان کرامت ندارند و شرم نمی کنند اما ما خجالت می کشیم.

ایاد ابوشقرا نوشت: سفر مکرون سناریوی جدید یک نمایش بسیار کوتاه و بی محتوا است.

شربل . ز . برکات نوشت: هدف مکرون دورکردن لبنان از محورهای منطقه ای است مانند همان کاری که کوشید با عراق انجام دهد.

بی آر او نوشت: گروههای سیاسی لبنانی فقط با فشار آمریکا و فرانسه حاضرند از نفوذ، امتیازات و سهمشان از قدرت عدول کنند.

محمود ناجی الکیلانی نوشت: دیدار ماکرون و فیروز خطرناکترین نوع اشغالگری است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها