انتقاد عضو ارشد کنگره آمریکا از تحریم مقامات دادگاه کیفری بین‌المللی

انتقاد عضو ارشد کنگره آمریکا از تحریم مقامات دادگاه کیفری بین‌المللی
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 05:59

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از تصمیم دولت این کشور در تحریم مقامات دادگاه کیفری بین‌المللی گفت: ترامپ توانایی ایجاد اجماع جهانی را از دست داده و آمریکا را منزوی کرده است.

العالم-آمریکا

الیوت انگل روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی در واکنش به تحریم مقامات دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: این دولت مصمم است آمریکا را در صحنه جهانی منزوی کند، اعتبار ما را تضعیف سازد و ظرفیت دولت بعد برای ترمیم آنچه که در طول چهار سال شکسته شده است را تخریب کند.

وی ادامه داد: این تصمیم مشکلات موجود در دادگاه کیفری بین‌المللی را مورد توجه قرار نخواهد داد و ممکن است سرانجام به بغرنج کردن وضعیت آمریکایی‌ها و تضعیف تلاش‌های مهم در برخورد با نسل‌کشی در میانمار، نیکلاس مادورو مرد قدرتمند ونزوئلا و دیگران بینجامد.

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: رهبری جهانی به ایجاد حمایت بین‌المللی در پشت موضع آمریکا نه قلدری و شلاق‌زدن نیازمند هستند. این رئیس جمهوری و آنهایی که این سیاست‌های ناشیانه او را اجرا می‌کنند، مدت‌ها است توانایی ایجاد اجماع جهانی را از دست داده‌اند.

انگل خاطرنشان کرد: شاید تنها اجماع ایجاد شده، این است که سیاست خارجی ترامپ خطرناک و لجوجانه است. بدون یک استراتژی یا پشتیبانی از دوستان و متحدان، رئیس جمهوری تاکتیک‌هایی را بازگرداند که او را کمتر به عنوان یک رهبر جهان آزاد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: این سیاست‌ها او را به یک مرد قدرت‌طلب و مستبد شبیه کرده است.

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: بدون تردید در آینده، چنین رفتارهایی به اقدامات امروز اشاره خواهند داشت تا به ممانعت از دادگاه در پاسخگوساختن امیدوار شوند.

مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ که در خروج از پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مهارت ویژه‌ای دارد، روز چهارشنبه اعلام کرد ۲ مقام ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی را تحت تحریم قرار داده است.

دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی در حال انجام تحقیق درباره جنایت سربازان آمریکایی در افغانستان است.

ايرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها