سخنگوی وزارت امور خارجه:

مهم نیست چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود/ واشنگتن به‌دنبال به راه انداختن کارزار اطلاعاتی علیه برخی کشورها

مهم نیست چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود/ واشنگتن به‌دنبال به راه انداختن کارزار اطلاعاتی علیه برخی کشورها
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 11:40

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی مهم نیست چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود، گفت: عادت آن‌هاست که کارزار ضداطلاعاتی را علیه برخی کشورها به راه بیندازند.

العالم- ایران/ سیاسی

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توهمات ایالات متحده را خیلی جدی نگیرید. تا روز انتخابات از این ادعاها زیاد خواهید شنید و عادت آن‌هاست که کارزار ضداطلاعاتی را علیه برخی کشورها به راه بیندازند. جمهوری اسلامی ایران اساساً به این موضوع اهمیت نمی‌دهد که چه کسی در آمریکا رئیس‌جمهور شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی واقعاً به سیاست داخلی آمریکا اهمیت نمی‌دهد. آنچه که در داخل آمریکا اتفاق می‌افتد، مربوط به مردم آمریکاست. موضوع مهم برای ما این است که ایالات متحده به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند، از طغیانگری و گردنکشی دست بردارد. مهم‌تر از همه اینکه به حقوق ملت ایران احترام بگذارد و تمام خسارت‌هایی را که به جمهوری اسلامی زده است، جبران کند.

«جان راتکلیف»، رئیس دستگاه اطلاعات ملی آمریکا چندی پیش به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت و کشورمان را به همراه روسیه و چین به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌ جمهوری کشورش متهم کرد. او گفت: چین، روسیه، ایران و عواملی دیگر تلاش می‌کنند تا با دخالت یا اثرگذاری در انتخابات آمریکا به اهداف خود دست یابند.

آنا

پربیننده ترین خبرها