تظاهرات هزاران نفری در «شبوه» یمن علیه دولت متحد عربستان سعودی

تظاهرات هزاران نفری در «شبوه» یمن علیه دولت متحد عربستان سعودی
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 15:25

هزاران نفر از مردم استان «شبوه» در جنوب شرق یمن با برگزاری تظاهراتی علیه دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» (متحد ریاض) شعار دادند.

العالم - یمن

هزاران نفر از مردم یمن با برگزاری تظاهراتی در شبوه در جنوب شرق این کشور مخالفت خود با دولت هادی را اعلام و بر حمایت از گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» شورای انتقالی جنوب تأکید کردند.

اهالی شبوه به طور گسترده در روستای «المصینعه» تظاهرات کرده و حمایت خود از شورای انتقالی جنوب را اعلام کردند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که روز چهارشنبه (دیروز) «معین عبدالملک» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید تحت رهبری «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، نشستی را با گروه‌های سیاسی و احزاب در ریاض جهت تشکیل دولت برگزار کرد.

«نزار هیثم» سخنگوی شورای انتقالی یمن نیز نشست هیأت این شورا با نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت را مثبت خواند و گفت که در این نشست تمامی مسائل بررسی شد و بزودی گشایشی در زمینه رایزنی‌‌های مربوط به تشکیل دولت حاصل خواهد شد.

اخیرا عربستان سعودی از سازوکار جدید و حصول توافقی بین دولت هادی و شورای انتقالی به منظور اجرای توافقنامه ریاض خبر داده بود.

از جمله مفاد سازوکار پیشنهادی ریاض عبارتند از: انصراف شورای انتقالی از اعلام حکومت خودگردان، اجرای توافقنامه ریاض، تعیین استاندار و مدیر امنیت استان عدن، مأمویت نخست‌وزیر یمن برای تشکیل دولت جدید ظرف مدت ۳۰ روز، خروج نیروهای نظامی از عدم به خارج از استان، جدایی نیروهای دو طرف در أبین و بازگشت آن‌ها به پایگاه‌های سابق خود، صدور فرمان تشکیل دولت با مشارکت برابری اعضای شمال و جنوب یمن از جمله وزرای پیشنهادی شورای انتقالی جنوب که به محض تشکیل دولت مأموریت خود در عدن را به منظور تکمیل توافقنامه ریاض آغاز کنند.

پربیننده ترین خبرها