زنگ پایان اختلافات میان گروه‌های فلسطینی به صدا درآمده است؟

زنگ پایان اختلافات میان گروه‌های فلسطینی به صدا درآمده است؟
شنبه 15 شهريور 1399 - 19:44

مسئولان گروه‌های فلسطینی بر ضرورت پایان اختلافات و دستیابی به استراتژی یکپارچه برای رویارویی با عادی‌سازی مجانی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی تأکید می‌کنند.

العالم- نظرکده

مسئولان در جنبش فتح تأکید می‌کنند که فلسطینیان راهکاری به جز رویارویی با رژیم اشغالگر ندارد و بایستی تحرکاتی دیپلماتیک و بین‌المللی برای احیای حقوق فلسطینیان را ادامه دهند.

مسئولان در جنبش فتح بر این باورند که بعد از عادی‌سازی مجانی برخی رژیم‌های عربی با رژیم اشغالگر، فلسطینیان چاره‌ای به جز وحدت ندارند و ملت فلسطین هرگز با گروه‌های فلسطینی که در اختلافات مستمر به‌سر می‌برند، سازش نمی‌کنند.

مسئولان در جنبش فتح می‌گویند: "اگر فلسطین از دست برود، فایده فتح و حماس و دیگر گروه‌ها چیست؟ ملت فلسطین با وحدت‌شان طرح الحاق کرانه باختری را خنثی، و اجرای معامله قرن را متوقف کردند و در صورتی‌که این ملت دوباره متحد شوند، عادی‌سازی متوقف خواهد شد."

مسئولان در جنبش حماس نیز تأکید می‌کنند که فلسطین در مرحله‌ای سرنوشت‌ساز قرار دارد؛ قطار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی از امارات آغاز شده است و برخی کشورها درصدد ورود به قطار عادی‌سازی هستند.

سیاسیون فلسطینی با اشاره به نشست تلویزیونی دبیرکل‌ها در رام‌الله و بیروت که در عصر روز چهارشنبه به ریاست "محمود عباس" و با مشارکت جنبش‌های حماس و جهاد و نیز دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی و اعضای شورای اجرایی سازمان آزادی‌بخش( ساف) و نمایندگان فلسطینی در داخل فلسطین اشغالی سال 1948، خاطرنشان کردند که این نشست حاوی پیامی به ملت مجاهد و مقاومت فلسطین است که شاهد بحران شکاف و اختلافات میان گروه‌ها هستند.

سیاسیون فلسطینی معتقدند که این نشست همچنین پیامی برای امت عربی و امت اسلامی است که تمام بهانه‌ها و توجیهات برخی کشورهای عربی برای طفره رفتن از تعهدات‌شان درقبال قضیه فلسطین، امروز ساقط شد.

پربیننده ترین خبرها