خبرنگار العالم گزارش داد؛

جزئیات ورود نیروهای جدید سعودی به سوریه و ماموریت آنها

شنبه 15 شهريور 1399 - 23:27

نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر در سوریه مقدمات استقبال از گروه جدیدی از نظامیان سعودی را در پایگاه‌شان در منطقه "الشدادی" در حومه جنوبی الحسکه سوریه ترتیب می‌دهند.

العالم- سوریه

منابع ویژه به تلویزیون العالم اعلام کردند که اولین گروه از نیروهای سعودی حدود 10 روز پیش وارد منطقه الشدادی در شمال سوریه شده‌ و در حال انجام ماموریت محوله به آنها در داخل پایگاه نیروهای آمریکایی در این منطقه هستند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه آماده می‌شوند تا با پشتیبانی نظامیان سعودی سناریوی خرابکارانه‌ای را در این کشور جنگ‌زده پیاده کنند.

سناریو فعلا ناشناخته است، ولی طبق اعلام منابع اختصاصی العالم، نیروهای آمریکایی مقدمات استقبال از گروه جدید نظامیان سعودی را در داخل پایگاه‌شان در حومه جنوبی الحسکه صورت می‌دهند که قرار است این نظامیان طی چند روز آینده وارد این منطقه شوند.

طبق گفته همین منابع، نخستین گروه از نظامیان سعودی حدود 10 روز پیش وارد این منطقه شده‌اند و این گروه، متشکل از 20 نظامی و یک افسر به نام "سعید الجعیفی" است که به همراه کاروان نظامی آمریکا با عبور از مرزهای عراق، وارد سوریه شدند.

نظامیان سعودی به منابع ویژه العالم اعلام کردند که آنها همچنان در این پایگاه مستقر و در حال انجام ماموریت‌شان هستند و مهم‌ترین ماموریت‌شان، جذب نیروهای عشایری منطقه و دستیابی به توافقی با آنها است که هدف از این توافق در وهله نخست، پایان دادن به اعتراضات اهالی عشایری منطقه علیه نیروهای آمریکایی است.

منابع مسئول در سوریه تأکید دارند، آمریکا با وارد کردن نیروهای سعودی به داخل سوریه قصد دارد آنها را بخشی از بافت این منطقه شمالی قرار دهد و همچنین ماموریت آموزش نیروهای موسوم به "قسد" را به آنها واگذار کند تا بتواند با تاسیس "گارد مرزبانی"- متشکل از شبه‌نظامیان قسد- کنترل مرزهای مشترک سوریه با ترکیه و عراق را در دست بگیرد.

شماری از ناظران امور سوریه بیم آن دارند که سناریوی جدید آمریکا منطقه را داخل گردابی کند که احتمالا فرق زیادی با گرداب گروه تروریستی داعش نخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها