وکیل اسبق ترامپ: رئیس‌جمهور آمریکا به ماندلا و سیاه‌پوستان اهانت کرده است

وکیل اسبق ترامپ: رئیس‌جمهور آمریکا به ماندلا و سیاه‌پوستان اهانت کرده است
يکشنبه 16 شهريور 1399 - 08:44

کتاب «مایکل کوهن» که تا چند روز دیگر منتشر می‌شود حاوی نکاتی جنجالی درباره رئیس‌جمهور پرحاشیه آمریکا است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، مایکل کوهن، وکیل اسبق دونالد ترامپ، در کتاب خود می‌نویسد رئیس‌جمهور آمریکا اظهاراتی تحقیرآمیز را درباره رهبران سیاه‌پوست جهان از جمله نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور اسبق آفریقای جنوبی، و اقلیت‌های نژادی در آمریکا بر زبان آورده است. اظهارات کوهن در روزنامه واشینگتن‌پست منتشر شده است.

کوهن پیش از فاصله گرفتن از ترامپ و شهادت سال گذشته بر ضد وی در کنگره، سال‌ها برای رئیس‌جمهور آمریکا کار می‌کرد.

وی که به اتهام مطرح کردن اظهارات نادرست در برابر کنگره و فرار مالیاتی 3 سال را در زندان می‌گذراند و پس از شیوع ویروس کرونا محکومیت خود را در خانه پشت سر می‌گذارد، در کتابش که قرار است تا چند روز دیگر منتشر شود می‌گوید ترامپ ماندلا را «رهبری بیچاره» توصیف کرده است.
کوهن می‌افزاید ترامپ در سال 2013 و پس از مرگ نلسون ماندلا درباره او گفت: «ماندلا کل کشور را به افتضاح کشاند و حالا آنجا همه چیز به هم ریخته است. ماندلای افتضاح، او اصلاً رهبر نبود.»
واشینگتن‌پست یک نسخه از کتاب کوهن را در اختیار دارد.
در بخش دیگری از این کتاب به قلم وکیل سابق ترامپ از زبان وی نقل شده است: «یک کشور را با رهبری سیاه‌پوست به من نشان بدهید که به افتضاح کشیده نشده باشد. همه چیز در این کشورها فاجعه‌بار و افتضاح است.»
البته ترامپ، کوهن را »دروغگو» خطاب کرده و سخنگوی کاخ سفید نیز اعتبار وی را زیر سؤال برده است.
کوهن در بخش دیگری از کتاب خود می‌گوید ترامپ معتقد بود در سال 2016، رأی آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار را کسب نمی‌کند و درباره آن‌ها گفته بود: «آن‌ها همانند سیاه‌پوستان برای رأی دادن به ترامپ (خودش) بسیار احمق هستند.»

پربیننده ترین خبرها