ارزش تجارت خارجی چین ۶ درصد افزایش یافت

ارزش تجارت خارجی چین ۶ درصد افزایش یافت
دوشنبه 17 شهريور 1399 - 18:48

آمارهای گمرک چین نشان می دهد حجم واردات و صادرات چین در ماه آگوست (۱۰ مرداد تا ۱۰ شهریور) ۲.۸۸ تریلیون یوان (هر دلار ۶.۷ یوان) بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

العالم ـ آسیا

بنابر این گزارش، حجم صادرات و واردات به ترتیب ۱.۶۵ تریلیون و ۱.۲۳ تریلیون یوان بوده که به ترتیب ۹.۵ درصد افزایش و ۰.۵ درصد کاهش یافته است.

به طور کلی، در هشت ماهه نخست امسال، حجم واردات و صادرات تجارت خارجی چین ۲۰.۰۵ تریلیون یوان بود که ۰.۶ درصد کاهش یافته است اما میزان کاهش در مقایسه با هفت ماهه نخست امسال ۱.۱ درصد کم تر شده است که نشان می دهد روند تجارت خارجی چین رو به بهبود است.

بر اساس این آمار، دومین اقتصاد بزرگ دنیا در ماه آگوست مازاد تجارت ۵۸.۹۳ میلیارد دلار را به ثبت رسانده است در حالی که پیش بینی ها نهایتا ثبت مازاد تجاری ۵۰ میلیارد دلاری را براورد کرده بودند.

به گزارش ایرنا، کارشناسان معتقدند انعطاف پذیری شگفت آور چین در صادرات در میان همه گیری کرونا به برخی از عوامل خاص از جمله افزایش صادرات تجهیزات محافظت شخصی، محصولات صنایع دستی و کاهش صادرات توسط برخی از رقبای این کشور در بازار ناشی می شود.

گزارش ها حاکی است در هشت ماه اول سال ۲۰۲۰، واردات و صادرات چین به کشورهای عضو اتحادیه «آسه آن»، اتحادیه اروپا و ژاپن افزایش یافته است در حالی که حجم تجارت با ایالات متحده به آرامی کاهش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها