سرگیجه سیاسی بن ‌زاید

سرگیجه سیاسی بن ‌زاید
دوشنبه 17 شهريور 1399 - 19:15

وزیر خارجه یاوه‌گوی آمریکا به صراحت اعلام کرد هدف واقعی آمریکا از عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل "ایجاد ائتلافی امنیتی و نظامی علیه ایران" است. این اظهارات بلافاصله با واکنش ایران همراه شد که از زبان معاون رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌المللی بیان شد.

العالم- کشکول

"حسین امیر عبداللهیان" معاون رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون العالم، قاطعانه تأکید کرد: " از زمانی که امارات عادی سازی روابط خود را اعلام کرده است هر اتفاق پنهان و آشکاری توسط سرویس جاسوسی موساد و وابستگان آن در ایران و منطقه بیفتد پاسخی که داده خواهد شد فقط متوجه رژیم صهیونیستی نخواهد بود. امارات هم به عنوان بخشی از پاسخ در نظر گرفته خواهد شد."

امارات حق ندارد که به اظهارات آقای عبداللهیان اعتراض و آن را محکوم کند؛ چرا که ارباب آمریکایی‌اش هدف از عادی‌سازی میان ابوظبی و تل‌آویو را "ایجاد ائتلافی امنیتی و نظامی علیه ایران" عنوان کرد؛ ائتلافی که ایران در برابر آن دست‌بسته نمی‌نشیند. اگر امارات به این اظهارات اعتراض کند باید به افشاگری زودهنگام آمریکا درباره اهداف عادی‌سازی نیز اعتراض کند.

ایران می‌داند که امارات مجبور به علنی کردن روابط محرمانه‌اش با اسرائیل شد و اگر دست بن‌زاید بود به خاطر حفظ رژیم شیشه‌ای و اقتصاد شکننده کشورش، به روابط با صهیونیست‌ها همچنان بصورت محرمانه ادامه می‌داد، ولی این مرد هیچ ترفندی در مقابل اربابان آمریکایی و اسرائیلی‌اش ندارد، او می‌داند که کشورش به اسرائیل نیاز دارد. آقای امیرعبداللهیان در بخشی از گفت‌وگویش با العالم تصریح کرد: " امارات با هر محاسبه ای وارد همکاری با رژیم صهیونیستی شده باشد امنیت خودش را به خطر انداخته چون اسراییلی‌ها هر جا که پا گذاشتند ناامنی ارمغان آن بوده است. از سوی دیگر، امنیت خلیج فارس و امنیت انتقال انرژی از منطقه را به خطر انداخته اند. امارات با این اقدام امنیت همسایگان خود از جمله جمهوری اسلامی ایران را به خطر انداخته است."

هیچ شکی نیست که عادی‌سازی میان امارات و رژیم صهیونیستی در وهله نخست نیاز آمریکا و در وهله دوم نیاز اسرائیل نیست و امارات هیچ بهره و نفعی از این روند ندارد و این واقعیت نیز از نحوه تعامل مسئولان صهیونیستی با امارات کاملا مشهود است. امیرعبداللهیان گفت: " اماراتی‌ها فراموش نکنند که آنقدر نتانیاهو در این ماجرا با آنها تحقیرآمیز برخورد کرد که احساس می‌کند امارات یک شهرک صهیونیستی است و امروز توسط او رونمایی شده است و این تحقیری است که آقای محمد بن‌زاید برای مردم امارات و منطقه به ارمغان آورده است و ما بسیار متاسفیم و بسیار امید داریم که صاحبان عقل در امارات از این مسیر خطا برگردند."

یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در سخنان امیرعبداللهیان، هشدار او به امارات درباره طرح رژیم صهیونیستی برای تجزیه امارات به 7 کشور یا امارت است؛ نقشه‌ای که نه تنها علیه امارات بلکه علیه عربستان سعودی تدوین شده است.

بدیهی است که حاکمان امارات دچار سرگیجه شدید سیاسی شده‌اند و همین امر، باعث شده آنها تصمیماتی نادرست اتخاذ کرده و خطاهایی استراتژیک را مرتکب شوند. در صورتی‌که اماراتی‌ها متوجه خطای‌شان در عادی‌سازی نشوند و در سیاست‌های‌شان علیه همسایگان و منطقه تجدیدنظر نکنند صهیونیست‌هایی که با لباس "صلح" وارد امارات شده‌اند در صورتی‌ از این کشور خارج خواهند شد که آن را به ده‌ها سال قبل بازگردانند.

پربیننده ترین خبرها