مقام اماراتی: بروز هرگونه جنگی در غزه تاثیری بر روابط ابوظبی و تل‌آویو ندارد/ بن زاید به زودی به "اسرائیل" سفر می کند

مقام اماراتی: بروز هرگونه جنگی در غزه تاثیری بر روابط ابوظبی و تل‌آویو ندارد/ بن زاید به زودی به
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 16:43

«علی النعیمی» رئیس «کمیته دفاع و روابط خارجی امارات» روز سه‌شنبه با انتقاد از فلسطینی‌ها، از آن‌ها خواست که پای میز مذاکره با رژیم صهیونیستی بنشینند و تاکید کرد که وقوع هرگونه جنگی در غزه، تاثیری بر روابط اسرائیل و امارات نخواهد گذاشت.

العالم - امارات

النعیمی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» گفت که «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی به زودی به سرزمینهای اشغالی سفر خواهد کرد و انتظار می‌رود که اسرائیل از مخالفتش برای فروش جنگنده‌های «اف۳۵ » آمریکایی به امارات عقب‌نشینی کند.

این مسئول اماراتی افزود: انتظار می‌رود که ابوظبی توافقنامه صلحی با اسرائیل در ماه جاری میلادی امضا کند و پس از آن به سرعت مقدمات برای آغاز پروازهای مستقیم بین دو طرف فراهم خواهد شد.

النعیمی از صهیونیستها خواست که توافق صلح با امارات را با توافق‌نامه‌های مصر و اردن مقایسه نکنند.

وی گفت که توافق‌نامه صلح جدید قرار است در کاخ سفید و در ماه جاری میلادی و با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی امضا شود.

النعیمی از سران عرب خواست به این صف (عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) بپیوندند و در این باره گفت:‌ ما نمی‌دانیم کشورهای دیگری نیز در این مراسم حضور خواهند داشت یا نه، اما آمریکایی‌ها مقدمات لازم را فراهم می‌کنند. امیدواریم شمار زیادی از سران عرب در مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل حضور یابند. این فرصتی است که نباید از دست برود.

این مقام اماراتی افزود: توافق‌نامه صلح با اسرائیل را امضا خواهیم کرد و به تبع آن سایر توافق‌نامه‌ها در عرصه‌های مختلف امضا خواهد شد. ما می‌خواهیم بگوییم که این یک معامله سیاسی نیست، بلکه یک معامله همه‌ جانبه است و باید آن را مغتنم شمرد.

النعیمی ضمن انتقاد از فلسطینی‌ها خطاب به آنها گفت: شما هنوز در گذشته زندگی می‌کنید و باید پای میز مذاکره با اسرائیل برگردید.

وی تاکید کرد: بروز هرگونه جنگی در غزه هیچ تاثیری در روابط میان امارات و اسرائیل نخواهد داشت.

یک مقام مسئول در رژیم صهیونیستی نیز دیروز اعلام کرد که هیات رسمی امارات ظرف دو هفته آینده وارد سرزمینهای اشغالی خواهد شد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد ۹۹ با انتشار بیانیه‌ مشترکی، از عادی‌سازی روابط رسمی ابوظبی و تل‌آویو خبر دادند.

در روزهای اخیر تماس‌ها و روابط دیپلماتیک میان امارات و رژیم صهیونیستی طبق توافق یاد شده، افزایش یافته است.

سران سعودی، بحرین و امارات در سال‌های اخیر برای برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری گرفته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها