'القاعده و داعش ساخته دست آمریکا' در عراق و یمن ترند شد

'القاعده و داعش ساخته دست آمریکا' در عراق و یمن ترند شد
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 18:43

هشتگ 'القاعده و داعش ساخته و پرداخته دست آمریکا' امروز در شبکه های اجتماعی در یمن و عراق ترند شد.

العالم ـ عراق

همه اتفاق نظر دارند که شکل گیری القاعده و داعش دو گروه تروریستی وهابی در کاخ سفید در آمریکا اتفاق افتاد و در واقع این تروریست‌ها ابزار آمریکا برای تجزیه و تخریب کشورهای عربی در منطقه نفت خیز ما و نیز برای حفظ بقای رژیم اشغالگر هستند. همچنین همه می دانند که تاریخ آمریکا آکنده از تروریسم و قتل بشر در اکثر قاره ها از جمله در خود قاره آمریکا از طریق قتل و کشتار سرخ پوستان است و این علاوه بر حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن و جنگ آمریکا علیه ویتنام و افغانستان و عراق و لبنان و توطئه چینی آنها علیه بسیاری از کشورهای جهان است. آمریکا همچنین از گروه های تروریستی از جمله القاعده برای مقابله با کمونیست ها در افغانستان حمایت کرد و پس از آن از این گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و نیز از داعش در عراق حمایت کرد.

"رسل الاسدی" یک کاربر عراقی که در پروفایل خود این عبارت را نوشته است: ما موظفیم برای ظهور مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آماده شویم، توییت کرد: شجاعت به تعداد نفرات و تجهیزات نیست. زیرا تجهیزات نظامی که به منظور قتل یمنی ها حرکت می کنند، به محض ورود به یمن توسط قهرمانان و شجاعان حوثی منهدم می شوند و مزدوران همچون گله ای گوسفند پا به فرار می گذارند.

هر شهروند آزاده و شریف در کشورهای عربی و اسلامی نباید اقدامات آمریکا و آژانس اطلاعات مرکزی این کشور در ایجاد القاعده و اسامه بن لادن در سال 1980 را از یاد ببرد. رابین کوک وزیر خارجه سابق انگلیس در مجلس عوام این کشور گفت که القاعده بدون شک ساخته دست آژانس های اطلاعاتی غربی است.

کاربری به نام (hala ibrahim_SYRIA)در توییتر نوشت: آیا زمان آن فرا نرسیده است که اعتراف کنید که طالبان و القاعده و داعش و النصره و نیز اخوان المسلمین ساخته و پرداخته دست آمریکاست و از حمایت مالی عربها برخوردارند و هدف از ایجاد این گروه های تروریستی قتل انسان های آزاده و شریف در جهان اسلام است.

برای اینکه بدانیم چرا داعش با سرعت فراوان گسترش یافت باید نگاهی به ریشه های این گروه تروریستی که از حمایت آمریکا برخوردار است، بیفکنیم. اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2003 زمینه ای مناسب برای رشد گروههای افراطی مانند داعش را فراهم کرد. حمله آمریکا باعث بیکاری گسترده در عراق شد. کارخانه ها تعطیل گشت. سیاست آمریکا در عراق نیز موجب ایجاد چنددستگی های طائفی در کشور شد.

عمر محمد کاربر یمنی نوشت: در مناطقی که تحت تسلط داعش و القاعده هستند، تروریستها دست به وحشیانه ترین جنایت ها مانند قتل مطهر الیوسفی پزشک یمنی و منفجر کردن یک مرکز طبی و سربریدن 5 تن از یک عشیره می زنند.

او در توییتی دیگر نوشت: تجهیزات نظامی پیشرفته گروههای تروریستی در مقابل عزم و اراده و ایمان قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی یمن منهدم شدند.

عبدالاله محمد الشرفی شهروند یمنی نیز توییت کرد: با پیروزی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی بر داعش، منطقه البیضا دیگر از پرچم های سیاه خالی شده است. همه ما باید احساس مسئولیت کنیم و باید تمام طرح های القاعده را که از حمایت مالی عربستان برخوردار است، رسوا کنیم تا به سیاست ترور و کمربندهای انفجاری و سربریدن افراد بیگناه باز نگردد. منطقه قیفه با زور سلاح آزاد نشد بلکه با ایمان و فداکاری های شهدا و مجروحان آزاد گشت.

عناصر القاعده در قیفه نتوانستند با اقدامات وحشیانه خود نیروهای مبارز و مجاهد را بترسانند بلکه این امر بر ایمان و یقین و عزم و اراده آنها برای آزادی قیفه از تفکر وهابی افزود.

کاربری به نام "عاشق اهل بیت" نیز نوشت: ما در نخستین روزهای ماه ایلول هستیم و باید انفجار برج های تجارت جهانی را یادآور شویم و بگوییم که در این اقدام تروریستی هیچ عراقی و یا ایرانی و یا سوریه ای و یا لبنانی و یا یمنی حضور نداشت.

در پایان می بایست به توییت کاربری تحت عنوان (allaf) نیز اشاره کنیم. او در یکی از توییت های خود آیه قرآنی "انا من المجرمین منتقمون" را منتشر کرده است و در توییتی دیگر با انتشار عکسی از فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، نوشت: ما فرزندان مقاومت روزی که فرماندهان ما کشته شدند و حاکمیت ما نقض شد، از یاد نمی بریم.

پربیننده ترین خبرها