اظهارات مسئول فلسطینی درباره علت سازش امارات با رژیم اشغالگر

اظهارات مسئول فلسطینی درباره علت سازش امارات با رژیم اشغالگر
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 19:44

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی توافقی بس خطرناک است و منطقه را بر سر دوراهی تازه ای قرار خواهد داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

خضر حبیب در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه "ضیف و حوار" گفت: توافق امارات با صهیونیست ها در واقع یک توافق کاملا امنیتی است. امارات به تجارت و تکنولوژی نیاز ندارد تا با رژیم اشغالگر روابط برقرار کند.

وی افزود: عربها برای خود یک دشمن خیالی به نام ایران، با تحریک و حمایت گسترده اسراییلی ها و امریکایی ها و غربی ها ایجاد کردند تا توان و قدرت عربها را با درگیری های داخلی تضعیف کنند. این در حالی است که ایران یک کشور اسلامی است که بر حسن همجواری با کشورهای عربی تاکید می کند. اما متاسفانه عربها انقلاب اسلامی و رویکرد آن را نپذیرفتند. آنها از همان ابتدای شروع انقلاب اسلامی جنگی هشت ساله علیه ایران راه انداختند که توانمندی های ایران و نیز عراق و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اثر این جنگ تحلیل رفت. این عربها بودند که جنگ را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.

رهبر جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد که ایران با توسعه طلبی آمریکا و استکبار آمریکایی و غربی مقابله می کند و از تمام کشورهایی که در مقابل ظلم آمریکا ایستاده اند و مقاومت کردند، حمایت می کند که این امر خوشایند دشمنان نیست.

خضر حبیب توضیح داد که نظام عربستان و نظام های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، با انتخابات مردمی بر سر کار نیامدند بلکه آنها ساخته استعمار انگلیس بودند. شرط استعمار برای خاندان های حاکم در این کشورها آن بود که رژیم اشغالگر را در منطقه بپذیرند. در واقع طمع ورزی های اسراییلی و امریکایی باعث شکل گیری این نظام های مستبد شد تا صهیونیستها به طرحهای توسعه طلبی خود ادامه دهند و استعمار غربی و امریکایی فرصتی برای غارت این کشورها بیابند.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد که متاسفانه نظام های مرتجع گمان می کنند که آمریکا و استعمار حامی تاج و تخت آنهاست؛ اما این مساله صحت ندارد و در واقع بقای این نظام ها در گرو جانبداری از مسائل ملت خود و آمال و آرزوهای ملت خود است.

وی تاکید کرد که مساله فلسطین فقط متعلق به فلسطینی ها نیست بلکه مساله تمام جهان اسلام است. مردم جهان عرب و اسلام همگی خواهان حمایت از مساله فلسطین هستند. تمام مسلمانان در قبال قدس اشغالی احساس مسئولیت می کنند. دشمنان نیز به خوبی می دانند که اگر این امت زیر لوای اسلام متحد گردد، دشمنان اسلام را در معرض خطری بزرگ قرار خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها